پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۹۶۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
سخنگوی دولت انگلیس تأکید کرد موضع این کشور در قبال اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روشن است و لندن از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.
شعارسال: «ادوین سامویل» سخنگوی دولت انگلیس در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، این کشور از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) حمایت می‌کند.

وی گفت: موضع ما در برابر آنچه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بیان داشت، واضح است؛ ما از توافق هسته‌ای و مکانیزم بازرسی و تحقیق در این توافق حمایت می‌کنیم.

وی ضمن اعلام اینکه کنار کشیدن آمریکا از برجام به نفع منافع منطقه‌ای، انگلیس و کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیست، افزود: این توافق کامل و در همه ابعاد، عالی نیست و نقاطی در آن هست که امکان بهبود آن وجود دارد.

سامویل ادامه داد: توافق مذکور، مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا را از بین برد، بریتانیا از بلندپروازی‌هایی ایران غافل نیست، ایران در برنامه هسته‌ای خود بلندپروازی‌هایی داشت و این نگرانی اصلی بود.

وی تصریح کرد: این توافق بر تیمی از سازمان ملل تکیه دارد که صلاحیت بازرسی از سایت‌های معروف ایران مربوط به برنامه هسته‌ای را دارد و ما در دولت انگلیس تمام تلاش خود برای ابقای این توافق را انجام می‌دهیم.

سامویل در ادامه گفت: «ترزا می» نخست‌وزیر، تصمیم به حمایت از توافق هسته‌ای به همراه بند‌های مختلف آن برای تشویق ایران به عدم مداخله در کشور‌های مجاور گرفته است، اما این موضوع در آمریکا متفاوت است؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور، ترتیباتی اضافی برای تقویت توافق فعلی وضع کرده، اما تا کنون توافق را لغو نکرده است. از نظر ما به نفع انگلیس، آمریکا، خلیج (فارس) یا حتی ایران نیست که این توافق لغو شود.

وی در پایان تأکید کرد: تمام تلاش خود با متحدان اسرائیلی، سعودی و آمریکایی را برای تأثیر بر ایرانی‌ها متمرکز می‌کنیم و از همه می‌خواهیم از تندی سخنان خود درباره توافق هسته‌ای کم کنند.

کمتر از یک هفته به موعد تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا (در ۲۲ اردیبهشت) باقی مانده، دونالد ترامپ تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 14 اردیبهشت 97، کدمطلب:  682578،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
آمریکا توانایی این را ندارد که از جنگ کنار بکشد ؛ این کشور میداند که این کار عواقب خوبی را برایش ندارد
ا.ح75
سارا1
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
همه کشور های جهان بجز آمریکا دارند از این توافق حمایت میکنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
مطمن باشید همه این ها یک تیاتر بزرگه که داره به کارگردانی امریکا و فرانسه اتفاق میفته
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
خودشونم می دونن فقط دنبال مزایای بیشتر می کردن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین