پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۰۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
آنچه باعث تعجب از صدور مجوز برای برگزاری این برنامه می‌شود این نکته است که این شاعر هرچند برای یک برنامه فرهنگی دعوت شده، اما تصاویر منتشرشده از وی در برخی از صفحات فضای مجازی نشان‌گر آن است که این شاعر هرگز تقیدی به رعایت ساده‌ترین آداب حضور در فضای مجازی ندارد.

شعار سال: با وجود اینکه برنامه‌های تدارک‌دیده شده تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و سایر نهادهای دانشجویی باید پیش از برگزاری به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه‌ها برسد و مشخصا از معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها مجوز برگزاری برنامه اخذ شود، با این حال بعضا در برخی از دانشگاه‌ها شاهد برگزاری برنامه‌ها و حضور افرادی هستیم که بسیار عجیب و به دور از شان ساحت دانشگاه است و در عین حال این برنامه‌ها با مجوز معاونت فرهنگی برگزار می‌شود.

 صدور مجوزی سوال‌برانگیز در دانشگاه شهید چمران

مطابق برنامه منتشرشده، قرار است امروز برنامه‌ای تحت عنوان «مفرد مونث» که به نقد و بررسی شعر زنانه می‌پردازد در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شود. در این برنامه که توسط انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز و با مجوز معاونت فرهنگی این دانشگاه برگزار خواهد شد، از آنا لمسو به عنوان مهمان ویژه برنامه دعوت شده است و مطابق برنامه قرار است علاوه بر مهمان برنامه دیگر شاعران استانی نیز در این مراسم به شعرخوانی بپردازند.

فارغ از محتوای اشعار سروده‌شده توسط شاعر مدعو این برنامه، آنچه باعث تعجب از صدور مجوز برای برگزاری این برنامه می‌شود این نکته است که این شاعر هرچند برای یک برنامه فرهنگی دعوت شده اما تصاویر منتشرشده از وی در برخی از صفحات فضای مجازی نشان‌گر آن است که این شاعر هرگز تقیدی به رعایت ساده‌ترین آداب حضور در فضای مجازی ندارد و تصاویری متعددی با پوشش نامناسب از خود منتشر کرده است.

 ملاک مجوز دادن به برنامه‌ها چیست؟

عقل حکم می‌کند که پیش از آنکه به برگزارکننده برنامه خرده گرفته شود باید از معیارها و ملاک‌های برخی از مسئولین معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز درباره صدور مجوز برای این برنامه سوال پرسید و اینکه آیا آن ها صرف اطلاع از نام برنامه، اقدام به صادر کردن مجوز کرده‌اند و یا با کنکاش و دریافت اطلاعات بیشتر درباره محتوای برنامه و مهمان مدعو آن تصمیم نهایی را درباره برگزاری یا عدم‌برگزاری برنامه مذکور گرفته‌اند.

در هر صورت صدور مجوز برای برگزاری این برنامه با اعتراض برخی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز همراه بوده است و این دانشجویان با توجه به سوابق مهمان برنامه نگرانی خود را از برگزاری آن ابراز کرده‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا در ساعات باقی‌مانده تا آغاز برنامه مذکور، مجوز صادرشده لغو می‌شود و یا باید شاهد اتفاقات دیگری باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 13 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 682522، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
بررسی اثار هنری یک هنرمند ربطی به زندگی شخصی او ندارد حریم ها را حفظ کنیم
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
ما در همه زمینه ها فرهنگی از نبود کارشناس متخصص خوش ذوق رنج می بریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین