پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تسلیم فشار‌ها شد و به خاطر سخنان خود درباره هولوکاست از یهودیان عذرخواهی کرد.

شعار سال: رسانه‌های فلسطینی روز جمعه اعلام کردند که محمود عباس از سخنان خود در مراسم افتتاحیه شورای ملی فلسطین درباره یهودیان اروپا عذرخواهی و بر محکومیت هولوکاست و احترام به یهودیت تاکید کرد.

وی پیشتر در سخنانی گفته بود که کشتار جمعی یهودیان اروپا توسط هیتلر به دلیل یهودی ستزی نازی‌ها نبوده بلکه به دلیل فعالیت فاسد اقتصادی آنان در غرب بوده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که ابومازن در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی، هولوکاست را به عنوان زشت‌ترین جنایت تاریخ محکوم کرد.

در بیانیه ابومازن آمده است: در صورتی مردم و بویژه یهودیان از سخنان من رنجیده خاطر شده اند، می‌گویم که چنین قصدی نداشته ام و من دین یهود را مانند دیگر ادیان، محترم می‌شمارم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: به طرح تشکیل دو کشور و همزیستی در امنیت و صلح پایبندم.

این سخنان عباس با واکنش شدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی روبرو شد و این سخنان را یهودی ستیزی نامید.

نتانیاهو افزود: محمود عباس در آیین افتتاحیه شورای ملی فلسطین گفته است که ظلم به یهودیان اروپا نه به خاطر یهودی بودن آن‌ها بلکه به خاطر فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها بوده استو دلیل این کار یهودی ستیزی نبوده است.

نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه نیز در تویتر خود نوشت: همه باید سخنان محمود عباس را بدون هیچ قید و شرطی محکوم کنند.

جیسون گرینبلات افزود: این سخنان بسیار تاسف بار، ناراحت کننده و به بسیار ناامید کننده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار 14 اردیبهشت 97، کدمطلب۷۹۵۹۳۰، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین