پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۲۶۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
شاخص بورس در روز گذشته (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) معادل ۹۳۱۰۱ واحد بود که این شاخص رشد ۴۲ درصدی نسبت به زمان آغاز برجام (۲۷ دی ماه ۱۳۹۴) را نشان می‌دهد.
شعارسال: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی، تسهیل مبادلات ارزی، ریسک سیستماتیک، امنیت منطقه خاورمیانه و حضور سرمایه‌گذار خارجی عواملی هستند که منجر به افزایش عمق و رشد بورس شده و با افزایش نقدینگی در این بازار سبب رشد آن می‌شوند.

 همزمان با اجرایی شدن برجام در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ بورس از رکود خارج شده و شاخص کل بورس در مدار صعود قرار گرفته است که این موضوع باعث افزایش تمایل سرمایه‌داران به حضور در بازار سرمایه و در نتیجه منجر به افزایش ارزش و حجم معاملات بورسی شده و یک روند صعودی دو ساله تا بهمن ماه ۱۳۹۶ برای شاخص بورس قابل مشاهده است.

اعلام مجوز بانک مرکزی به بانک‌ها برای انتشار گواهی سپرده ریالی یک‌ساله با سود ۲۰ درصد به مدت دو هفته از تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ و افزایش شایعاتی مبنی بر نقض برجام منجر به خروج نقدینگی از بورس و انتقال آن به سپرده‌های بانکی شد که این اتفاق در نهایت منجر به کاهش نقدینگی در بورس و کم‌میلی سرمایه‌گذاران برای حضور در بازار سرمایه و تغییر روند شاخص بورس به یک روند نزولی تا‌کنون شده است.

شاخص بورس در روز گذشته (۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) معادل ۹۳۱۰۱ واحد بود که این شاخص رشد ۴۲ درصدی نسبت به زمان آغاز برجام (۲۷ دی ماه ۱۳۹۴) را نشان می‌دهد.

روند <شاخص کل بورس> از آغاز اجرای برجام تا کنون


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری تجارت نیوز  ، تاریخ انتشار 16 اردیبهشت 97، کدمطلب:  242633 ،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
قطعا تاحالا برجام خیلی تاثیرات مختلفی روی اقتصاد ایران داشته
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین