پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
دیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر و مشاور استاندار در حقوق شهروندی طی نامه ای به دستگاه های اجرایی، خواستار منع جداسازی و تبعیض میان مردم و مسئولین در مراسم های عمومی شد.

شعار سال: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر و مشاور استاندار در حقوق شهروندی طی نامه ای به دستگاه های اجرایی، خواستار منع جداسازی و تبعیض میان مردم و مسئولین در مراسم های عمومی شد.

 اخیرا جداسازی صف مردم و مسولین با نوار قرمز در برنامه نکوداشت روز خلیج فارس که توسط سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر و در ساحل این شهر برگزار شده بود، بازتاب هایی در فضای مجازی داشت.

مهرزاد آسایش عضو شورای شهر بوشهر نیز در صفحه اینستاگرام خود به انتقاد از این موضوع پرداخته و در تصویری نوشت: «در کشوری که امنیت وجود دارد، فاصله بین مردم و مسئولان معنا ندارد.»

این انتقاد در شبکه دوم سیما نیز بازتاب داشت که فیلم آن در ادامه می بینید:

در تازه ترین اقدام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و مشاور استاندار در حقوق شهروندی طی نامه ای به فرمانداری ها، مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداری ها خواستار منع تبعیض در سرویس دهی و جداسازی مردم و مسئولین شده است.

عباس برزگرزاده در این نامه با تاکید کرده: در مراسم های عمومی حذف حصار (پارتیشن، داربست و...) بین مردم و مسئولان، عدم تبعیض درسرویس دهی، نوع و چیدمان پذیرایی بین مسئولان و مردم، عدم تبعیض درخصوص جایگاه و منزلت اجتماعی مسئولان و مردم از لحاظ چیدمان مبل، صندلی و...، عدم نصب بنر خوش آمدگویی و خیر مقدم خصوصی برای مسئولان در ورودی شهرها و برنامه ها مورد توجه باشد.

وی در این خصوص گفت: برخی رویه های ناپسند در دستگاههای اجرایی از قبل رواج داشته که مغایر با شان و کرامت انسانی بوده و عطف به مواد هفت و نه منشور حقوق شهروندی، از تکالیف دستگاهها و نهادها برای اصلاح آن می باشد.

برزگرزاده افزود: لذا ایجاد تبعیض و حتی حس تبعیض فی مابین مردم و مسئولین می تواند به اعتماد عمومی خدشه وارد آورد. از این رو و با عنایت به اصول حقوق شهروندی، طی بخشنامه ای به دستگاههای اجرایی، رعایت کرامت مردم و جلوگیری از جداسازی مردم و مسئولین در برنامه ها مورد تاکید قرار گرفت.

این بخشنامه جای تقدیر دارد و منجر به نظارت مسئولانه و موشکافانه مردم خواهد شد، از این رو انتظار می رود در برنامه ریزی مراسم های عمومی مورد توجه قرار بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران، تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 97، کد مطلب: 198026، www.pgnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
خب همین که یک استان در این زمینه پیشتاز بشه ینی کم کم داره فرهنگش جا میفته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین