پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
رئیس جمهور روسیه گفت: تصمیم عقب نشینی نیروهای روسیه از سوریه با هماهنگی بشار اسد صورت گرفت.

شعار سال: به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین در مراسم استقبال از فرماندهان و نظامیان نیروی هوایی این کشور پس از بازگشت از سوریه، عملکرد آنها را خوب و موثر توصیف کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت: هدف عملیات ما جلوگیری از رسیدن تروریست ها به روسیه است و مواضع آنها را در سوریه منهدم کردیم.

وی افزود عملیات ما باعث بازگشت ابتکار عمل به سوریه و ایجاد فضای مناسب برای دستیابی به راهکار سیاسی شد.روسیه در تقویت ارتش سوریه موفق شد.

پوتین افزود تصمیم عقب نشینی نیروهای روسیه از سوریه با هماهنگی بشار اسد صورت گرفت.

وی افزود نیروهای ما در پایگاه حمیمیم در امنیت کامل باقی خواهند ماند و سامانه پدافند هوایی اس چهارصد هم در سوریه باقی می ماند.

پوتین تاکید کردهیچ کسی حق ندارد حریم هوایی کشوری با حق حاکمیت کامل مانند سوریه را نقض کند.ما از همه گروه های ملی در سوریه برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهیم کرد.در صورت لزوم می توانیم در مدت چند ساعت به سوریه بازگردیم، اما اولویت ما گزینه نظامی نیست.

پوتین افزود: شاهد نشانه های مثبتی از مذاکرات ژنو هستیم و به تلاش برای برقراری صلح در این کشور ادامه خواهیم داد. پس از توافق توقف عملیات جنگی در سوریه نیروهای خود را در این کشور کاهش دادیم. بشار اسد رئیس جمهور سوریه از این طرح از قبل آگاهی داشت و از آن حمایت کرد.روسیه این توان را دارد که طی چند ساعتحضور نظامی خود را در سوریه تقویت کند.روسیه به نظارت بر آتش بس سوریه ادامه خواهد داد.تصمیم روسیه برای خروج بخشی از نیروهای خود از سوریه با موافقت بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام شد.

وی افزود روسیه شرایط را برای روند صلح در سوریه فراهم کرد.بشار اسد رئیس جمهور سوریه صادقانه خواهان صلح است.توازن قدرت نظامی در سوریه تضمین شده است و نیروهای موجود ما در این کشور برای تحقق این مسئله کافی است. روسیه به حمایت از دولت سوریه در مبارزه با داعش و جبهه النصره ادامه خواهد داد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاريخ انتشار: 27 اسفند 1394، کد خبر: 1069639، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین