پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۱۲۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه در دیدار با سفرای کشورهای آفریقایی مقیم تهران گفت که استراتژی روابط با آفریقا در حال به‌روزرسانی بوده و سطح جدیدی برای افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی با آفریقا در پنج سال آینده هدف‌گذاری شده است.

شعار سال: نشست مشترک سفرای آفریقایی مقیم تهران با ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در محل وزارت امور خارجه برگزار گردید.

در این نشست راه‌های شتاب بخشیدن به روابط با آفریقا با بهره گیری از فضای بعد از برجام و موانع و مشکلات روابط تجاری و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشینه روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقا و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به کشورهای آفریقایی حتی در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، عنوان داشت ستاد آفریقا با هدف پیگیری طرحهای جدید برای تقویت و سرعت بخشیدن به همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری با آفریقا، احیاء گردیده و در تلاش است تا از فضای پسابرجام برای شناسایی زمینه‌های جدید همکاری و افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی با قاره آفریقا، بهره برداری نماید.

امیرعبداللهیان نیز با اشاره به فضای ایجاد شده پس از برجام و لزوم بهره گیری از این فضا برای توسعه روابط با آفریقا گفت: استراتژی روابط با آفریقا در حال به‌روز رسانی است و سطح جدیدی برای افزایش حجم روابط تجاری و اقتصادی با آفریقا در پنج سال آینده هدف گذاری شده است. وی افزود تنظیم برنامه سفر مقامات عالی‌رتبه ایرانی به آفریقا و بالعکس در دستور کار می‌باشد و با کمک سفرای آفریقایی می‌توانیم برنامه واقع‌بینانه و عملیاتی و همچنین چشم‌انداز روشنتری جهت توسعه بیش از پیش روابط با قاره آفریقا تنظیم کنیم. معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه، روند روابط با آفریقا را رو به رشد توصیف کرد.

سفرای آفریقایی نیز با استقبال از ابتکار برگزاری نشست مشترک و رایزنی با آنها، ابراز امیدواری نمودند که ستاد آفریقا در عملیات کردن تصمیمات متخذه و تحرک بخشیدن به روابط تجاری و بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا گامهای جدیدی بردارد.

سفرای آفریقا تأکید نمودند که جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه علمی، انرژی، بهداشت و درمان و تأسیسات زیربنایی دستاوردهای بسیار خوبی داشته و می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های آفریقا را در این زمینه‌ها تأمین نماید.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394، کد مطلب: 1029989:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین