پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
«لونلی پلانت»، بزرگترین انتشارات کتاب راهنمای گردشگری جهان فهرستی از ۱۰ شهر جذاب که در سال ۲۰۱۷ باید دید را منتشر کرد.

شعار سال: «لونلی پلانت» که سالانه میلیون‌ها جلد کتاب راهنمای مسافرت و گردشگری در سطح جهان منتشر و به فروش می‌رساند و در ۴۰ سال گذشته یکی از معتبرترین منابع راهنما برای توریست‌ها بوده، در جدیدترین کتاب خود اقدام به معرفی ۱۰ شهر کرده که باید در سال ۲۰۱۷ میلادی دید.

۱. بوردو (فرانسه)

شهر بوردوی فرانسه که زمانی به آن "زیبای خفته" گفته می‌شد، حالا دیگر کاملا بیدار است و آماده میزبانی از گردشگران بین‌المللی با جاذبه‌های چشمگیر و مناظر طبیعی خود است.

این شهر قرار است از اواسط سال آینده به شبکه راه آهن سریع‌السیر اروپا متصل شود و همین موضوع فاصله زمانی این شهر را از پاریس به دو ساعت کاهش می‌دهد. بوردو یکی از قطب‌های فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین‌المللی و به عنوان یک مرکز بزرگ روشنفکری و هنری نیز مطرح است و نقاشان و نویسندگان سرشناسی در این شهر زندگی می‌کرده‌ند. معماری این شهر نیز از جمله میراث برجسته و قابل توجه آن است.


۲. کیپ‌تاون (آفریقای جنوبی)

کیپ تاون در آفریقای جنوبی که از آن به عنوان شهری آفریقایی با چشم‌اندازی بین‌المللی یاد می‌شود، تلاش‌های زیادی کرده تا علاوه‌بر زیبایی طبیعی از لحاظ فرهنگی و سنن مختلف نیز برای مسافران خارجی جذابیت داشته باشد.

این شهر محبوب‌ترین مقصد جهانگردان در قاره آفریقا است و پس از ژوهانسبورگ، پرجمعیت‌ترین شهر قاره سیاه محسوب می‌شود. همچنین قرار است موزه هنرهای مدرن آفریقا نیز از ماه سپتامبر امسال به عنوان بزرگترین موزه هنر های معاصر در کل آفریقا آغاز به کار کند.

۳. لس‌آنجلس (آمریکا)

لس‌آنجلس که پیش از این بیشتر به عنوان شهر سلبریتی‌ها شناخته می‌شد، حالا به یک مقصد گردشگری فرهنگی مهم تبدیل شده و از قبل نیز خیلی در دسترس‌تر است. هم‌اکنون ۵۰ هتل نیز در این شهر توریستی در حال ساخت است.

از ابتدای سال ۲۰۱۶ نیز تاکنون بالغ بر ۵.۶ میلیون گردشگر خارجیِ از لس‌آنجلس دیدن کرده‌اند تا این شهر پس از نیویورک پربازدیدترین شهر در آمریکای شمالی باشد. گردشگری لس‌آنجلس میزبان طیف متنوعی از گردشگران است و به ترتیب لندن‌، ونکوور، شانگهای‌، توکیو و پاریس پنج منبع اصلی تغذیه گردشگران خارجی آن محسوب می‌شوند.


لس‌آنجلس

۴. مریدا (مکزیک)

شهر مریدا که پایتخت منطقه یوکاتان مکزیک محسوب می‌شود، دارای میراث منحصر به فرد از دوره مایاها و دوران استعمار است. این شهر امسال به عنوان پایتخت فرهنگی قاره آمریکا انتخاب شده و بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند در انتظار مجموعه‌ای از رویدادهای جذاب فرهنگی در این شهر باشند. ضمن این که "مردیدا" از جمله امن‌ترین شهرهای مکزیک است.

۵. اوهرید (مقدونیه)

پنجمین شهری که انتشارات «لونلی پلانت» آن را به گردشگران در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد می‌کند، "اوهرید" یکی از شهرهای کشور مقدونیه است که به بهشت گردشگران معروف است.

این شهر میزبان ۳۰ آرامگاه تاریخی است و همچنین بقایای کاخ‌هایی که رومی‌ها در زمان فرمانروایی خود در این شهر ساخته‌اند جلوه ویژه‌ای به این شهر داده است. دریاچه زیبای اوهرید که ژرف‌ترین دریاچه اروپاست نیز در این شهر قرار دارد.

۶. پیستویا (ایتالیا)

از شهر پیستویا که در منطقه توسکانی ایتالیا قرار دارد، به سبب تمرکز هنر و معماری در این شهر با عنوان "فلورانس کوچک" یاد می‌شود؛ اما با این وجود این شهر زیبا در مقایسه با فلورانس گردشگران بسیار کمتری دارد، اما در سال ۲۰۱۷ که پیستوریا شهر فرهنگ ایتالیا انتخاب شده، همه‌چیز تغییر خواهد کرد. این فرصت بسیار مناسبی است که این شهر ظرفیت‌های گرشگری منطقه توسکانی ایتالیا را به نمایش بگذارد.


پیستویا

۷. سئول (کره‌جنوبی)

تلاش‌های زیادی در طول بیش از یک دهه اخیر برای تبدیل سئول به شهری زیبا و جذاب برای گردشگران انجام شده و با انجام چندین پروژه عظیم عمرانی این شهر آماده است تا چهره جدید خود را در سال ۲۰۱۷ برای بازدیدکنندگان رونمایی کند. سئول در سال جاری میلادی میزبان بیش از ۱۰ میلیون گردشگر بین‌المللی بوده است.

۸. لیسبون (پرتغال)

نام شهر لیسبون پرتغال علی‌رغم این که دارای فرهنگ، مناظر و آشپزی فوق‌العاده‌ای است، کمتر در کنار شهرهای معروف جنوب اروپا چون بارسلون و رم دیده می‌شود؛ اما همین موضوع باعث شده تا پایتخت پرتغال شهری ارزان برای گردشگران باشد و کاهش قیمت یورو نیز مزید بر علت بوده است. لیسبون در هفت سال اخیر یکی از بالاترین نرخ‌های رشد را در جذب گردشگر بین‌المللی به ثبت رسانده است.

۹. مسکو (روسیه)

روسیه در چند سال اخیر تمرکز ویژه‌ای بر تقویت گردشگری خود داشته است و بر اساس اعلام اتحادیه جهانگردی روسیه، تاکنون بیش از ۲۹.۴ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این کشور در سال جاری میلادی بازدید کرده‌اند. در این میان مسکو که میزبان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ است به سبب تنوع در جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، تاریخی و هنری خود پربازدیدترین شهر روسیه بوده است.


مسکو

۱۰. پورتلند (آمریکا)

شهر پورتلند در ایالت اورگان آمریکا که از آن به عنوان "شهر آینده آمریکا" یاد می‌شود، مقصدی دوستانه و صمیمی، پایدار و اخلاقی است که زندگی خوب و تفریحات را در مقایسه با جاه‌طلبی و بلندپروازی در اولویت قرار می‌دهد.

رودخانه "ویلامیت" شهر پورتلند را به دو بخش تقسیم می‌کند و قله‌های کوهستانی نیز شهر را محصور کرده است. گردشگرانی که در سال آینده به پورتلند سفر می‌کنند این فرصت را خواهند داشت تا خورشیدگرفتگی ۲۱ اوت یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی جهان را به خوبی تماشا کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 6 آبان 97، کد مطلب: 95080504117: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین