پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹
محمدقلی یوسفی، کارشناس اقتصادی، با تاکید براینکه باید از فرصت به وجود آمده با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای باقی‌ماندن در برجام استفاده کرد، می‌گوید ادامه مذاکرات می‌تواند راهکارهایی اجرایی پیش روی بازماندگان برجام قرار دهد.

شعارسال: یوسفی اظهار کرد:‌ در دوران دولت‌های نهم ودهم مشکلات اقتصادی متعددی وجود داشت و چالش‌های بسیاری در روابط خارجی با کشورها به وجود آمد که هنوز بخشی از مشکلات گذشته برطرف نشده و مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی افزود: مشکلات در واردات، محدودیت در امکان نقل و انتقال پول، مشکل صادرات نفت موجب شد تا مشکلات ناشی از تحریم‌ها وارد زندگی مردم شود و طبیعی است که باید راهکارهای متعددی برای تقلیل آثار ناشی از تحریم در اقتصاد اندیشیده شود.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در برجام باقی خواهد ماند اما اعضای این اتحادیه وابستگی شدید اقتصادی به آمریکا دارند. دولت‌ها با شرکت‌ها متفاوت هستند و باید دید اعضای اتحادیه اروپا که مصر به ماندن در برجام هستند با چه سیاست‌های تشویقی موجب می‌شوند تا شرکت‌ها فعالیت اقتصادی خود را با ایران ادامه دهند.

وی افزود: به عبارت دیگر برای حفظ برجام باید منتظر تاثیرگذاری سیاست‌های تشویقی اروپا برای ادامه فعالیت شرکت‌های اروپایی در ایران ماند. در این باره ادامه مذاکرات می‌تواند راهکارهایی اجرایی پیش روی بازماندگان برجام قرار دهد.

یوسفی خاطرنشان کرد:‌ ممکن است منافع برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه در درگیری در خاورمیانه باشد اما باید تلاش شود تا از ناآرامی‌ها پرهیز شود و موضوعات از طریق مذاکره حل شود.

این کارشناس اقتصادی درباره سیاست ارزی دولت نیز گفت: در شرایط خاصی که در ایران وجود دارد اجرای سیاست جدید ارزی دولت راهگشاست و راه حل کلی‌تر آن است که اصلاحاتی در نظام تصمیم‌گیری کشور اعمال شود.

وی اضافه کرد:‌ باید نظام تصمیم‌سازی در کشور شفاف شود تا قدرت‌های موازی نفوذ کمتری داشته باشند. دولت باید بتواند هزینه‌های خود را کاهش دهد و مسئولان بتوانند پاسخگوی مسئولیت‌های خود باشند.

یوسفی اظهار کرد: باید تلاش شود تا اقتصاد کشور قوی شود و لازمه آن این است که بخش‌خصوصی حضور پررنگی در اقتصاد داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد:‌ حل مشکلات تحریم به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود و باید از فرصت به وجود آمده با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای باقی‌ماندن در برجام استفاده کرد. ‌

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 28اردیبهشت1397 ، کدخبر: 822261: www.pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین