پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه ۵۰ درصد از درآمد مالیاتی از ارزش افزوده وصول می شود، گفت: تغییر ساز و کار مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای دولت و شهرداری ها را کاهش می دهد.

شعار سال: علی طیب نیا در نشست علنی شنبه، هفت اسفندماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند ب تبصره شش ماده واحده لایحه بودجه سال 1396 کل کشور گفت: به طور حتم متن پایانی این بند دارای موضوعاتی است که مشکلات بسیاری را برای دولت، شهرداری ها و شورایاری ها ایجاد می کند. از طرفی دیگر در رابطه با بحث مالیات بر ارزش افزوده باید گفت که در دنیا این مالیات برای آن اخذ می شود که نظارت از زمان ذخیره، تولید تا مصرف صورت گیرد و زمینه برای وصول درآمدهای دولت و شفافیت معاملات و جلوگیری از فرار مالیاتی فراهم شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: اصل مالیات بر ارزش افزوده مکانیزم خاص خود را دارد و اگر قرار است که این نوع مالیات را به مالیات بر فروش تبدیل کنیم لازم است در احکام و ساز و کارها تجدیدنظر شود از این رو بند ب تبصره شش عملا درآمدهای مالیاتی دولت و عوارض شهرداری ها را به شدت کاهش می دهد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 50 درصد از کل درآمدهای مالیاتی کشور از محل مالیات بر ارزش افزوده حصول می شود و طی سال های گذشته حدود 56 هزار میلیارد تومان درآمد در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها قرار گرفته است حال در این عرصه عمده درآمدها از حلقه های نخست و در برخی محصولات تا 90 درصد وصول شده است.

طیب نیا تصریح کرد: در خصوص واردات نیز تمام مالیات در حلقه اول وصول شده حال با مصوبه مجلس در بند ب تبصره شش حدود 40 درصد از درآمد دولت و حدود 80 درصد از درآمد پیش بینی شده در سال 96 از جمله 26 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت و 13 هزار میلیارد تومان از عوارض شهرداری ها از دست می رود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: در صورت تصویب بند ب تبصره شش لایحه بودجه 96 عملا اخذ مالیات به رده های پایین تسری داده می شود یعنی آنکه به جای 500 هزار نفر مودی فعلی، ما باید از 3 میلیون مودی مالیات وصول کنیم از این رو برای حل مشکلات مرتبط با مالیات بر ارزش افزوده قرار است که دولت لایحه مذکور را در آینده نزدیک به مجلس ارائه کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 7 اسفند 95، کد مطلب: 325319، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین