پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۳۰۲۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، از توافق کشورهای حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند پنج جانبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه این کشورها در آستانه خبر داد .

شعارسال:وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، از توافق کشورهای حاشیه خزر درباره پیش نویس چند سند پنج جانبه در پنجاه و یکمین نشست کارگروه این کشورها در آستانه خبر داد .

این وزارتخانه روز جمعه اعلام کرد که پنجاه و یکمین اجلاس کار گروه کشورهای حاشیه خزر، برای تدوین کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر دوشنبه تا پنجشنبه این هفته در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد .

در این نشست مقدمات پنجمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر بررسی شده است .

اجلاس سران پنج کشور ایران ، جمهوری آذربایجان، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان شهریور ماه امسال برگزار می شود.

در گزارش وزار ت امور خارجه جمهوری آذربایجان امده است : کشورهای حاشیبه خزر درباره پیش نویس برخی اسناد پنج جانبه از جمله پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری کشورهای ساحلی خزر در حوزه حمل و نقل ، پیش نویس توافقنامه بین دولتی همکاری عرصه بازرگانی و اقتصادی ، پیش نویس توافقنامه مقابله با حوادث غیر مترقبه در خزر ، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با تروریسم در خزر ، پیش نویس پروتکل همکاری در مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر و پیش نویس پروتکل همکاری نیروهای مرزبانی به توافق رسیدند .

در این گزارش همچنین اعلام شد که نشست بعدی گروه کاری کشورهای حاشیه خزر نیز در قزاقستان برگزار و زمان برگزاری این نشست از طریق کانال های دیپلماتیک هماهنگ خواهد شد .

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 4خرداد 97، کد خبر: 82925322، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
ما باید اتحاد در منطقه رو نهادینه کنیم تا بتونیم در برابر ظالمین جهانی یکصدا و یکدست باشیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
واقعا باید هوای همین کشور هارو داشت ولی نباید بهشون فرصت سو استفاده رو داد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین