پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
رئیس اتاق ایران و عراق گفت:‌ اولین انتظار ما این است به همان نسبتی که در حوزه‌های امنیتی و سیاسی همکاری داریم، در حوزه اقتصادی هم این مساله لحاظ شود زیرا الان یک عدم همخوانی در این خصوص احساس می‌شود.

شعارسال:رئیس اتاق ایران و عراق گفت:‌ اولین انتظار ما این است به همان نسبتی که در حوزه‌های امنیتی و سیاسی همکاری داریم، در حوزه اقتصادی هم این مساله لحاظ شود زیرا الان یک عدم همخوانی در این خصوص احساس می‌شود.در همایش تجاری ایران و عراق که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به رابطه دیرینه دو کشور گفت: تمام جهان می‌دانند که رابطه ایران و عراق یک رابطه قدیمی و استراتژیک است و خوشبختانه عزم مسئولان کشور در توسعه این روابط به ویژه در مسائل امنیتی، سیاسی و نظامی است.

وی ادامه داد: آنچه که تا به امروز دنیا دیده است، همکاری و مبارزه دو برادر در یک سنگر بوده است. همان طور که این دو ملت در همه حوزه‌ها با یکدیگر همکاری و همراهی دارند، امیدواریم در اولین فرصت در مسائل اقتصادی هم در همان سطح امنیتی و نظامی و بلکه بیشتر رشد داشته باشیم.

آل اسحاق ادامه داد: پایداری روابط اقتصادی و توسعه آن، یک حلقه وصل محکم است آنچه که ما امروز از این سمینار که با حضور بزرگان و مدیران ارشد دو کشور در حال برگزاری است، می‌فهمیم حل برخی از مشکلات اقتصادی است.

رئیس اتاق ایران و عراق گفت:‌ اولین انتظار ما این است به همان نسبتی که در حوزه‌های امنیتی و سیاسی همکاری داریم، در حوزه اقتصادی هم این مساله لحاظ شود زیرا الان یک عدم همخوانی در این خصوص احساس می‌شود.

وی در پایان گفت: ‌فعالان اقتصادی این انتظار را از شما مسئولان و مدیران دولتی و حاکمیتی دو کشور دارند که در مسائل بانکی، حمل و نقل، گمرک و سایر موارد حداکثر همکاری‌ها صورت بگیرد. ما برای تجارت ایران و عراق یک هدف ۲۰ میلیارد دلاری ترسیم کرد‌ه‌ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت رویداد24،تاریخ انتشار23مهر96،کدخبر: 81518، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین