پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته نخستین مسیر سفر دریایی در خزر تا تابستان امسال رسما آغاز به کار می‌کند.

شعار سال: هادی حق‌شناس توضیح داد: این مسیر که با پیگیری سازمان مناطق آزاد بندر انزلی طراحی شده در مسیر کوتاه از اسکله این بندر تا بندر کاسپین انجام خواهد شد.

به گفته وی، این مسیر کوتاه دریایی که حدود ۱۰ مایل طول دارد برای نخستین بار امکان سفر دریایی در دریای خزر را به وجود می‌آورد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این خط به وسیله بخش خصوصی انجام شده، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته در دیگر مسیرها نیز امکان سفر دریایی در خزر به وجود آید.

حق شناس درباره امکان برقراری سفرهای بین‌المللی دریایی در خزر نیز توضیح داد: در طول سال‌های گذشته همواره پیگیری این امکان از سوی سازمان بنادر در دستور کار قرار داشته و کشورهای همسایه دریای خزر نیز از راه‌اندازی این مسیر استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جوی این دریا و مواج بودن آن تاکنون امکان برقراری این مسیرها به وجود نیامده است، اما همچنان پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای راه‌اندازی سفرهای بین‌المللی در دریای خزر تخمین زد اما قطعا با توجه به استقبالی که کشورهای مختلف از این موضوع داشته‌اند، پیگیری‌ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.

 در طول سال‌های گذشته تمام بحث‌هایی که مربوط به راه‌اندازی مسیرهای مسافرتی دریایی در خزر وجود داشته به دلیل فراهم نبودن امکانات و دشواری سفر برای شناورهای مسافربری راه به جایی نبرده است.

در طول سال‌های گذشته صحبت‌هایی مبنی بر راه‌اندازی مسیرهای دریایی میان ایران و روسیه در آب‌های خزر وجود داشته که تاکنون به نتیجه خاصی نرسیده است.

مسیر جدید راه‌اندازی شده که یک اتفاق مهم در این دریا به حساب می‌آید بندر انزلی را به بندر کاسپین در سواحل رشت متصل خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی توریسم، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: 45715، www.toptourism.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین