پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد که سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری در کشور راه‌اندازی شد و اطلاعات، آمار و برنامه‌های گردشگری در دسترس عموم قرار گرفت.

شعار سال: محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: «این سامانه برای با مدیریت هوشمند تمام بخش‌ها، پراکندگی اطلاعات و دوباره‌کاری‌ها را از بین می‌برد، امکان مانیتورینگ و نظارت جامع بر امور گردشگری را فراهم می‌کند و راهبردها و برنامه‌های مورد نیاز هر حوزه را ارائه و در دسترس قرار می‌دهد.»


او افزود: «دسترسی به این سامانه برای همه آزاد است و اطلاعات آن برای برنامه‌ریزان، دانشگاهی‌ها، سرمایه‌گذاران راهگشا خواهد بود. تمام سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، ‌اداره‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان‌ها، استانداری‌ها و بخش خصوصی به این سامانه دسترسی دارند و این سیستم نوعی کارتابل عمومی برای گردشگری کشور به شمار می‌آید وهمه چیز از طریق آن رصد خواهد شد.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «ما با این سیستم استان‌ها و اداره‌های مرتبط را کنترل خواهیم کرد، دیگر مراجعه‌کنندگان پشت در منتظر نمی‌مانند، با این سیستم می‌توانند طرح‌های خود را ارائه کنند، درخواست مجوز بدهند، در جریان ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها قرار گیرند و انتقادها و پیشنهادهای خود را ثبت کنند.»

او این سامانه را پنجره واحد مدیریت یکپارچه گردشگری دانست و گفت: «آمارها در این سامانه بروزرسانی شده و دیگر نمی‌توان آمارهای کاذب اعلام کرد.»

محب‌خدایی افزود: «راه‌اندازی این سیستم بیش از چهارماه زمان صرف کرده و با توجه به فرابخشی بودن آن، همه به آن لینک خواهند شد و دیگر نمی‌توان از زیر کار شانه خالی کرد.»

او در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی وجود دارد سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به این سامانه مراجعه کنند و پیگیر تقاضاها و پیشنهادها شوند گفت:‌ «ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم. هر بخش به‌دستپنجکارشناس اداره می‌شود که اطلاعات را زنجیره‌ای به بخش دیگر انتقال می‌دهند و موضوع را رسیدگی خواهند کرد.»

در سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری که بیشتر حالت «تخصصی» دارد، تمام طرح‌ها، برنامه‌‌های راهبردی، برنامه‌ریزی‌ها، قوانین و اسناد بالادستی، آمارها و شاخص‌های تحلیلی، مجوزهای کسب و کار، سهم گردشگری درGDP، تقویم گردشگری، مناطق گردشگری، داشبورد مدیریتی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، توافق‌های ملی و بین‌المللی در دسترس قرار دارد. اطلاعات برخی بخش‌های این سامانه هنوز کامل نشده و همچنان درحال بروز رسانی است. برخی بخش‌ها نیز اطلاعات را در قالبی محدود ارائه کرده‌اند که به گفته معاون گردشگری در مراحل بعدی کامل خواهد شد.

در بخش راهبردهای توسعه گردشگری این سامانه، انوع گردشگری با آمار تطبیقی بین دو سال و چشم‌انداز آینده، تفکیک و مشخص شده است، آمارهایی که تا کنون در دسترس قرار نداشتند.

در بخش اعلام آمار گردشگری در انواع سلامت، طبیعت‌گردی، زیارت، تاریخی و فرهنگی، دریایی و کودک، تفریحی، روستایی و عشایری، آموزشی، تجارت و بازرگانی، مذهبی، دفاع مقدس، ورزشی، بازدید اقوام و هنری طبقه‌بندی شده است. در کنار آن راهبردهای افزایش بهره‌وری (وضع موجود) و توسعه مشخص شده که اطلاعات آن‌ها هنوز کامل نیست.

سامانه مدیریت هوشمند هفته گذشته در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد، اما هنوز برای بسیاری از مدیران و فعالان گردشگری مبهم و ناشناخته است، البته معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی تأکید کرد که‌ کار با استان‌ها از طریق این سامانه‌ پیش از رونمایی شروع شده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، تاریخ 9 بهمن 96، کد مطلب: 31347: www.ichto.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین