پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷
رژیم غذایی سالم و مدیریت وزن باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت و نیز هزینه های متعاقب آن می شود.

شعارسال: هر ساله ۴۷ هزار نفر در ایران به علت گرفتار شدن به بیماری دیابت جان خود را از دست می دهند.

دیابت ملیتوس یک بیماری مزمن و شایع و در عین حال مهمترین بیماری غدد درون ریز است که به لحاظ مشکلات درمانی و عوارض متعدد، مشکل بزرگی برای سلامتی در جهان محسوب می شود.

بر اساس نتایج تازه ترین مطالعه صورت گرفته که در فبریه 2018 در مجله «Diabetes Care» منتشر شد، با توجه به تعداد بیماران دیابتی که به احتمال زیاد از 415 میلیون نفر در سال 2015 به 642 میلیون نفر در سال 2040 خواهد رسید، انتظار می رود که هزینه های جهانی دیابت تا سال 2030 دو برابر (یا 2.5 تریلیون دلار) شود.

پژوهشگران دانشگاه های گوتینگن، و نیز هایدلبرگ آلمان، هاروارد آمریکا، ویتواترسرند آفریقای جنوبی و نیز موسسه تحقیقات سلامت آفریقا و کینگ کالج لندن این محاسبات را با توجه به هزینه های پزشکی (درمان)، و هزینه های ثانویه مانند کاهش بهره وری و درآمد در 180 کشور جهان به اجرا در آوردند.

از آنجایی که برخی از رایج ترین عوامل خطر بروز دیابت، یعنی عدم فعالیت فیزیکی و چاقی، به راحتی قابل کاهش یافتن است، دانشمندان خواستار اقدام عاجل در این زمینه هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری ، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397، کد خبر: 64490، www.stnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
واقعا وای به حال دیابتی هایی که تو ایران با این مریضی دست و پنجه گرم میکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین