پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
رئیس انجمن دیابت گفت: دیابت ام‌الامراض است و به‌طور متوسط ۱۰ درصد مردم جامعه با آن درگیر هستند.

شعارسال:رئیس انجمن دیابت گفت: دیابت ام‌الامراض است و به‌طور متوسط ۱۰ درصد مردم جامعه با آن درگیر هستند.

شکور امیدی عصر امروز در نشست خبری مشکلات بیماران دیابتی گفت: دیابت یا بیماری قند هنگامی به‌وجود می‌آید که هورمون انسولین عامل تنظیم‌کننده خون به‌اندازه کافی در بدن ترشح نشود؛به‌همین دلیل به بافت‌های بدن آسیب می‌رسد.

رئیس انجمن دیابت در ادامه افزود: دیابت ام‌الامراض است و تمام اعضای بدن را درگیر می‌کند. شایع‌ترین علت کوری، از کار افتادن کلیه، قطع عضو، فشار خون، مشکلات جنسی، جسمی و روحی و روانی، دیابت بوده و میزان درگیری آن در استان‌های مختلف با هم متفاوت است اما به‌طور متوسط ۱۰ درصد از مردم جامعه با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه انجمن دیابت تلاش کرده تا بیماران دیابتی را شناسایی و آنها را آموزش و درمان کند، افزود: ارائه کارت سلامت به آنها از اقدامات دیگری است که توسط انجمن انجام می‌شود.

امیدی با اشاره به اینکه باید روش‌هایی برای درمان مشکل پای دیابتی در نظر گرفته شود، اضافه کرد: از آنجا که معمولاً فاصله بین عدم فعالیت و زندگی ساکن تا ختم زندگی بسیار کوتاه است، به اهمیت فعالیت افراد پی می‌بریم اما در بسیاری از افراد دیابتی، فعالیت و راهپیمایی و ورزش سبب می‌شود که آنها دچار مشکلات پا شوند.

رئیس انجمن دیابت با اشاره به اینکه انجمن با کمک یک شرکت اقدام به تولید کفی و کفش مخصوص بیماران دیابت کرده است،ادامه داد: این کفی‌ها می‌تواند قوس کف پا را به‌گونه‌ای تغییر دهد که فرد دچار مشکل نشود. این کفی‌ها به‌عنوان پمپ پا عمل کرده و سبب چرخش خون در اندام‌های بدن می‌شود و می‌تواند چرخه جریان خون را تا ۲۶ درصد افزایش دهد.

امیدی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم حداقل یک پای دیابتی را از قطع شدن نجات دهیم، افزود: این موضوع برای بیماران دیابتی بسیار با اهمیت است و ما نیز تلاش می‌کنیم که این موضوع را محقق کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار29 بهمن 97، کدخبر: 361778، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین