پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
شرایط استفاده از کمک هزینه ازدواج، راههای پرداخت حق بیمه کارفرمایان، بیمه زنان خانه دار و ... از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

شعارسال: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: طبق ماده «٨٥» قانون تأمین اجتماعی برای دریافت کمک هزینه ازدواج داشتن شرایط زیر الزامی است:

١- ازدواج بیمه شده برای اولین بار باشد.

٢- عقد دائم بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

٣- در تاریخ ازدواج، ارتباط بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد.

٤- بیمه شده طی مدت ٥ سال قبل از ازدواج سابقه ٧٢٠ روز کار و پرداخت حق بیمه را داشته باشد.

نحوه بیمه پردازی فرزندان اناث

بیمه پردازی فرزندان اناث بیمه شده متوفی، پس از بررسی وضعیت ازدواج و اشتغال و احراز شرایط قانونی توسط واحد اجرایی ذیربط با رعایت مقررات مربوطه در قالب بیمه زنان خانه دار مانع بهره مندی ایشان از مستمری والدین متوفی خود نخواهد بود و دریافت مستمری والدین هم زمان با پرداخت حق بیمه در قالب قراردادهای بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مذکور (قبلی و جاری) به عنوان دوران همپوشانی بابت مستمری من غیر حق تلقی نمی شود.

پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان

علاوه بر خط تلفن ١٤٢٠، مخاطبان می‌توانند به شماره ١٠٠٠١٤٢٠ پیامک بزنند و از طریق پیامک هم پاسخ خود را دریافت کنند.

بیمه‌شده‌ها می‌توانند به پرتال پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی به نشانی https://crm.tamin.ir مراجعه و بعد از ثبت‌نام، مشکلاتشان را در آن ثبت کنند.

غیر از مراجعه حضوری، ٥ راه برای ارتباط با سازمان طراحی شده و قابل استفاده بیمه‌شدگان و همه مردم عزیز کشورمان است: خط تلفن ١٤٢٠، پیام صوتی، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰ و پرتال مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین‌اجتماعی.

بیمه زنان خانه دار

آیا می دانیدانعقاد قرارداد با زنان خانه دار صرفاً در قالب قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و در راستای اصل تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای است.

راه های مختلف پرداخت حق بیمه برای کارفرمایان

از طریق پرتال اختصاصی کارفرمایان به نشانی portal.tamin.ir

پرداخت حق بیمه با کارت شتاب ازطریق سایت بانک رفاه کارگران https://sep.shaparak.ir/privateipg/tamin

از طریق اپلیکیشن موبایل ٧٢٤ کارفرمایان می توانند نرم افزار مورد نظر را از طریق سایت http://www.۷۲۴sep.ir دانلود و نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام کنند.

پرداخت حق بیمه از طریق سامانه مبتنی بر USSD بانک رفاه

با استفاده از سامانه USSD و وارد کردن کد #٧١٣*٧٢٤* بر روی گوشی تلفن همراه، وارد منوی پرداخت قبض سازمان تامین اجتماعی شده و با ثبت اطلاعات شناسه قبض، مبلغ قبض، شماره کارت و رمز دوم کارت، قبض مربوطه را با هر یک از کارت های عضو شتاب پرداخت کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10خرداد1397 ، کدخبر: 4310392: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین