پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۳۱۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی راهکار اصلی تنظیم قیمت‌ها در بازار مسکن را ساماندهی بازار زمین اعلام کرد.

شعار سال: علی چگینی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن در این‌باره اعلام کرد: باید سیاست‌گذاری درست در حوزه اقتصاد کلان انجام شود. اگر سیاست‌گذاری درست در حوزه زمین انجام بگیرد، شاهد تعادل در بازار مسکن خواهیم بود.

تنظیم محیط اقتصاد کلان و ساختار اقتصاد به تعادل بازارها از جمله بازار مسکن می‌انجامد. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به ماهیت سرمایه‌ای مسکن در ایران گفت: اگر قیمت ارز، طلا و اتومبیل که کالاهای سرمایه‌ای و رقیب مسکن هستند، افزایش پیدا کند، نمی‌توان قیمت مسکن را ثابت نگه داشت. چگینی افزود: در بازار سرمایه انواع دارایی‌ها به یکدیگر تبدیل می‌شوند. بنابراین افزایش قیمت دارایی‌های چون طلا اثر بلندمدت در بازار مسکن خواهد داشت. وی ادامه داد: در چهار سال گذشته مسکن افزایش قیمت نداشته تا اینکه اواخر سال گذشته تاکنون با رشد قیمت در این بازار مواجه بودیم. هنوز مسکن نسبت به سایر دارایی‌ها قیمت پایین‌تری دارد. چگینی پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و کنترل نرخ تورم را از جمله ابزارهای ثبات بخش به تمام بازارها، از جمله بازار مسکن دانست و گفت: تهیه مسکن کم‌درآمد‌ها از جمله وظایف دولت و نهادهای بخش عمومی است. وی افزود: این تنها عرصه‌ای است که دولت می‌تواند مستقیما به آن ورود کند. البته نه به‌عنوان تولید کننده بلکه از طریق حمایت با ابزارهای سیاستی، پولی و مالی. به گزارش «دنیای اقتصاد» در شرایط فعلی زمین پرهزینه‌ترین و گران‌ترین جزء ساختمانی است؛ طوری که در شهر تهران به‌طور متوسط حدود ۵۰ درصد از هزینه تمام شده ساخت و ساز مربوط به هزینه تامین زمین است. بر این اساس، التهاب و نوسان قیمت در بازار زمین منجر به ایجاد التهاب در بازار مسکن خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 8 خرداد 97، کد مطلب: 3394127، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین