پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
مجلس سه هزار 117 میلیارد تومان برای 250 هزار هکتار اراضی آبی کشور را تصویب کرده و تا کنون 40 درصد آن اختصاص یافته است.

شعار سال: عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از یک‌میلیون و ۷۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور امسال به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

زارع شامگاه شنبه در آیین جشن پایان آبیاری تحت‌فشار در دشت پلنگ شهرستان دشتی با اشاره به اینکه این دشت از ویژگی‌هایی برخوردار است اظهار داشت: از 609 دشت مطالعه شده در کشور دشت پلنگ نخستین منطقه‌ای است که در سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی آخرین پروژه‌های نوین آبیاری افتتاح و می‌تواند خبر خوبی در سطح ملی باشد که الگوی برای کل کشور و افتخاری برای استان بوشهر باشد.

مجری سیستم‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم تمام دشت‌های کشور تبدیل به سامانه‌های نوین آبیاری شود.

وی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم با تأکید مقام معظم رهبری اراضی آب کشور با تبدیل‌شدن به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری صرفه‌جویی در آب اتفاق افتد و هم شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور باشیم.

زارع از تخصیص 40 درصد اعتبارات مصوب برای تجهیز اراضی به آبیاری نوین خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال 1396 سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد و 3 هزار 117 میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی از صندوق توسعه ملی و بودجه سنواتی برای 250 هزار هکتار اراضی آبی کشور بودجه تصویب کرد که تاکنون 40 درصد آن تخصیص‌یافته است.

وی افزود: در استان بوشهر خوشبختانه در سال 1396 نسبت به پنج سال قبل حدود 150 درصد در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری پیشرفت داشته است.

مجری سیستم‌های آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور 8.7 دهم میلیون هکتار اراضی آبی وجود دارد که امسال تاکنون بیش از یک‌میلیون و 733 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بابیان این‌که ساماندهی نوین آبیاری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: خوشبختانه 500 هزار هکتار از عملیات تبدیل ساماندهی نوین آبیاری در دولت یازدهم و دوازدهم انجام‌شده و سالانه افزون بر هفت میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی می‌شود که استان بوشهر بالای 90 درصد از تعهدات خود نسبت به اقتصاد مقاومتی انجام داده و رتبه هفتم در کشور داراست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انجمن تولیدکنندگان لوله و پی وی سی، تاریخ انتشار 4 فروردین 97، کد مطلب: 1512، www.pvc-asso.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
ایران در منطقه ای واقع شده که از گذشته های دور نیازمند همچین روند هایی برای آبیاری بوده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین