پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه تعاملات بخش های اجرایی و تحقیقاتی داخلی و بین المللی و همچنین بکارگیری روش ها و ابزارهای نوین در مقابله با آفات گیاهی تاکید کرد.
شعارسال: محمود حجتی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان حفظ نباتات،خدمت در حوزه حفظ نباتات را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: عملکرد موفق در حوزه حفظ نباتات موجب حفظ سرمایه های مردم و افزایش تولید محصولات کشاورزی می شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم گسترش تعاملات بخش های اجرایی و تحقیقاتی داخلی و بین المللی و بهره گیری از تجربیات جهانی برای مقابله با آفات تاکید کرد و خواستار بررسی و بروزرسانی دانش و مقررات و همچنین بکارگیری شیوه ها و ابزارهای نوین در مقابله با آفات گیاهی شد.

وی با بیان این که در چهار سال گذشته،وضعیت مقابله با آفات گیاهی بهبود یافته است،اظهار داشت:اقدامات مناسبی در زمینه استانداردسازی سموم و فروش سم متناسب با بیماری و بر اساس نسخه گیاهپزشک صورت گرفته اما باید این اقدامات تکمیل و تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص کد رهگیری ۱۶ رقمی برای محصولات کشاورزی،خواستار تسریع و گسترش اجرای این برنامه شد و افزود: اختصاص کد رهگیری هم اکنون در حوزه دامپزشکی در حال اجرا می باشد و با این اقدام،محصول از مرحله تولید تا بازار قابل شناسایی و رهگیری است.

حجتی با تاکید بر این که در حوزه حفظ نباتات نیز کد رهگیری باید با جدیت اجرا شود،خاطرنشان کرد که داشتن کد رهگیری برای صادرات محصولات کشاورزی الزامی است.

وزیر جهاد کشاورزی توسعه مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی را ضروری عنوان کرد و گفت:گسترش مبارزه بیولوژیک با آفات نیازمند کار فرهنگی،تبلیغی و ترویجی است و باید با بهره گیری از مشارکت بهره برداران پیشرو،اقدامات در این حوزه تقویت شود.

وی افزود:نزدیک به ۲۰ درصد کشاورزان و باغداران پیشرو با کمک حوزه گیاهپزشکی نسبت به مبازره بیولوژیک با آفات در مزارع و باغات خود اقدام کرده اند و توانسته اند با تولید محصولات با کیفیت، آن را با قیمت های بالاتر در بازارهای جهانی عرضه کنند و درآمد بیشتری به دست آورند.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهادکشاورزی ، تاریخ انتشار 9 خرداد 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
سیستم های کشاورزی ما بهتر است سریع تر نوسازی شوند تا میزان بهره وری آن ها افزایش یابد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین