پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۲۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
به نقل از اتاق تهران، فرهنگ سمی سازمانی، اختلال صنعت خودرو، تغییر چشمگیر در سلیقه مصرف کنندگان، از جمله دلایلی است که باعث شده مدیرعامل های برجسته سال 2017 شغل های خود را ترک کنند. اینجا برخی از قابل توجه ترین مدیرعامل ها آورده شده اند.

شعارسال: به نقل از اتاق تهران، فرهنگ سمی سازمانی، اختلال صنعت خودرو، تغییر چشمگیر در سلیقه مصرف کنندگان، از جمله دلایلی است که باعث شده مدیرعامل های برجسته سال 2017 شغل های خود را ترک کنند. اینجا برخی از قابل توجه ترین مدیرعامل ها آورده شده اند.

اورسلا برنز (Xerox)

بعد از رشد پروژه های مسکن عمومی در شرق منهتن در سال 1980، برنز کار خود به عنوان کارآموز در شرکت Xerox آغاز کرد. او 29 سال بعد مدیراجرایی شد و اولین زن سیاه پوستی بود که یک شرکتS&P 500 را مدیریت کرد.

تحت نظارت او از سال 2009 تا 2011، درآمد شرکت 50 درصد رشد کرد و به 23 میلیارد دلار رسید. اما درآمد تا پایان سال 2015 به 18 میلیارد دلار کاهش یافت. سال بعد، Xerox کسب و کار خود را به دو شرکت با دو مدیراجرایی به نام های جف جاکوبسون و آشوک وموری تقسیم کرد.

برنز، در تابستان امسال درباره استعفای خود گفت: من نمی دانم که چرا مردم دربرابر کسی که کاری را هشت یا ده سال انجام داده و حالا می خواهد آن را تغییر دهد، شوکه می شوند.

او سمت مدیرعاملی را 31 دسامبر سال 2016 ترک کرد و امروز هیچ زن سیاه پوستی در 500 شرکت برتر ایالات متحده وجود ندارد.

برنز معتقد است که جوامع، مدارس و شرکت های امریکایی می تواند به زنان رنگین پوست کمک کنند تا بتوانند پست های بالای شغلی را به دست آورند. او همچنین شرکت Xerox را به خاطر توانمند ساختن او در رسیدن به ریاست سازمان تشکر می کند. او گفت: ما باید افراد Xerox تبریک بگوییم و به آنها مدال بدهیم.

میکی درکسلر (J. Crew)

قبل از J. Crew، درکسلر یک شغل نوزده ساله در Gap داشت. او پس از رکود فروش در Gap اخراج شد و در سال 2002 هم به J. Crew پیوست. درکسلر بهترین ارائه عمومی اولیه را در سال 2006 داشت، اما شرکت این اواخر با مشکل مواجه شده است. شرکت با انقلاب خرده فروشی آنلاین تطبیق پیدا نکرده است.

درکسلر در ماه می گفت: من هرگز سرعت تغییرات را چنان چه امروز حاکم است، پیش بینی نکرده بودم. اگر می توانستم به 10 سال قبل برگردم، شاید بعضی اقدامات را زودتر انجام می دادم.

درکسلر اعلام کرده که در ماه آینده کناره گیری می کند. سخنگوی شرکت هم گفته است که برنامه ریزی برای جانشینی او از یک سال گذشته آغاز شده است.

مارک فیلدز (Ford)

فیلدز 25 سال در شرکت فورد کار کرده است، قبل از اینکه در سال 2014 مدیرعامل این شرکت شود. در سه سال گذشته فروش رشد کرده است. اما سهم بازار ضعیف شده و سهام فورد هم 40 درصد کاهش داشته است.

بیل فورد، رییس اجرایی می گوید اعتماد به رهبری فیلدز از بین رفته است و شرکت به حرکت سریعتری نیاز دارد تا بتواند با تکنولوژی های جدید مانند خودروهای الکتریکی و خودران همگام شود. فورد در ماه می سال جاری، فیلدز را اخراج کرد و به جایش جیم هکت را نشاند. هکت رییس سابق واحد تحرک هوشمند است که در اشکال جدید حمل و نقل مانند رانندگی خودران متمرکز است.

جف املت (GE)

بعد از اینکه در سال 2001، جک ولش از GE رفت، املت جایگزین او شد. طی 15 سال او تغییرات استراتژیک بزرگی انجام داد و هزینه ها را کاهش داد. در بخش خودروهای بیمارستانی، سرویس موتور جت و نفت و گاز متمرکز شد.

اما پس از بحران مالی، فروش لغو شد و این وضعیت تا سال 2015 هم ادامه پیدا کرد. از ماه ژوئن سال جاری که شرکت از خروج املت صحبت کرد، سهام آن تقریبا 25 درصد کاهش یافت. شرکت، جان فلانری پیشکوست را جایگزین املت کرد.

تراویس کالانیک (Uber)

بعد از اینکه اوبر در سال 2009 تاسیس شد، کالانیک آن را توسعه داد. زمانی که او داشت اوبر را شهرهای تازه راه اندازی می کرد، به طور مستمر با تاکسی ران ها و دولت های محلی با چالش مواجه بود. او مبارزات سیاسی برای نفوذ در افکار عمومی را آغاز کرد. کالانیک کار می کرد تا اوبر رشد کند به چشم انداز 68 میلیارد دلاری برسد.

اما در ماه فوریه، سوزان فاولر، مهندس سابق اوبر در وبلاگ خود درباره فرهنگ جنسیتی در این شرکت نوشت. به مرور مشکلات بیشتری گریبان گیر اوبر شد. گوگل از اوبر شکایت کرد. وزارت دادگستری امریکا هم استفاده اوبر از نرم افزای برای جلوگیری از اجرای قانون را تحت بررسی قرار داد. کالانیک تحت فشار سرمایه گذاران در ماه ژوئن کنار گذاشته شد. در ماه آگوست، دارای خسروشاهی، مدیرعامل سابق Expedia، جایگزین کالانیک شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین کد مطلب: 737585 ، تاریخ انتشار 13 خرداد 97، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
جالبه که جرا وقتی شرکت در موفقیت هست مدیر عوض میکنه مثل باشگاه رئال که توی اوج زیدان اقدام به رفتن میکنه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین