پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
موسسه کیو.اس سالانه فهرستی از بهترین دانشگاه‎های جهان بر حسب رشته و ناحیه منتشر می‎کند. این دانشگاه‎ها بر حسب نظرسنجی از هزارن نفر از استادان، دانشجویان، کارمندان دانشگاه و مردمی که به نوعی با دانشگاه سروکار دارند رتبه‎بندی می‎شوند.

شعارسال: امسال موسسه کیو.اس 16 دانشگاه دنیا را در 42 رشته به عنوان بهترین دانشگاههای دنیا در این رشته‌ها معرفی کرده است. در رتبهبندی امسال تعدادی از دانشگاههای دنیا که تا کنون نتوانسته بودند به این رتبهبندی راه پیدا کنند در این فهرست حضور داشتند.

در نهایت 16 دانشگاهی که حداقل در یکی از این 42 رشته سرآمد بودند معرفی شدند. این رشتهها طیف وسیعی از تاریخ، اقتصاد تا مهندسی و... را در بر میگیرد. چند رتبه ابتدایی این فهرست توسط دانشگاههایی کسب شد که جای گرفتن آنها در این رتبهها چندان دور از ذهن نبود، هر چند تعدادی از دانشگاههای نه چندان شناخته شده نیز توانستند در این رتبهبندی حضور پیدا کنند.

دانشگاه داویس کالیفرنیا که یکی از 10 دانشکده تشکیل دهنده دانشگاه کالیفرنیا است در رتبه یک دامپزشکی قرار گرفت. پس اگر میخواهید دامپزشک شوید این دانشگاه بهترین دانشگاه دنیا است.

دانشگاه پیتزبورگ در ایالت پنسیلوانیا که در رتبه دوم قرار گرفت بهترین دانشگاه دنیا برای مشتاقان رشته فلسفه است. فارغالتحصیلان زیادی از این دانشگاه برنده جایزه نوبل و NFL MVP دن مارینو شدند.

موسسه آموزشی جولیارد واقع در شهر نیویورک، احتمالا معروفترین مدرسه هنرهای نمایشی در جهان است. طبق رتبهبندی QSجولیارد به عنوان بهترین موسسه دنیا برای هنرهای نمایشی است.

دانشگاه پنسیلوانیا نیز به عنوان بهترین دانشگاه برای متقاضیان رشته پرستاری در دنیا معرفی شد.

دانشگاه کالیفرنیا، برکلی به خاطر رشتههای علوم زیستیاش در این فهرست قرار گرفت.

از نام دانشکده معدن کلورادو که دیگر دانشگاه حاضر در این لیست بود معلوم است که بهترین دانشگاه جهان برای متقاضیان رشتههای مهندسی معدن این دانشگاه است. تعدادی از مدیرعاملان موفق شرکتهای بزرگ معدنی در دنیا از این دانشگاه فارغالتحصیل شدهاند.

کالج دانشگاه لندن در رشته اجوکیشن ( آموزش) بهترین دانشگاه جهان در رتبهبندی QSمعرفی شد. در حال حاضر دارای بیش از 4 هزار دانشجو در این رشته در کالج دانشگاه لندن مشغول به تحصیل هستند.

موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس بهترین دانشگاه دنیا برای افرادی است که تمایل دارند در رشته علوم دریایی و زمینی تحصیل کنند. فارغالتحصیلان این دانشگاه برنده بیش از بیست جایزه نوبل هستند و افراد سرشناسی مانند آلبرت انشتین در این دانشگاه تحصیل کرده بودند.

اگر میخواهید دندانپزشک خبرهای شوید باید دانشگاه هنگکنگ را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید زیرا طبق این رتبهبندی این دانشگاه رتبه یک در رشته دندانپزشکی را دارد. نزدیک به 28 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این میزان 350 نفر آنها در رشته دندانپزشکی تحصیل میکنند.

دانشگاه USC کالیفرنیای جنوبی سرآمد دانشگاههای دنیا در رشته ارتباطات و مطالعات رسانه شناخته شد.

رویال کالج هنر در کنزینگتون جنوبی لندن، در صدر جدول این رتبهبندی برای رشته طراحی، هنرهای تجسمی و رشتههای مرتبط به آن قرار گرفت، نقاش معروف بریتانیایی دیوید هاکنی نیز فارغالتحصیل این دانشگاه بود.

دانشگاه واخنینگن در 50 مایلی آمستردام بهترین دانشگاه دنیا برای مشتاقان به تحصیل در رشته کشاورزی و جنگلداری است.

دانشگاه کمبریج در سه رشته به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شد. این سه رشته عبارتند از باستان شناسی، ریاضیات و تاریخ. البته در رشته تاریخ دانشگاه آکسفور و کمبریج به صورت مشترک بهترین دانشگاه جهان برای ادامه تحصیل معرفی شدند.

دانشگاه آکسفورد در 4 رشته زبانهای مدرن، جغرافیا، ادبیات و زبان انگلیسی و تاریخ به عنوان بهترین دانشگاه دنیا برای ادامه تحصیل شناخته شد. شخصیتهای بسیار زیادی از جمله 26 تن از نخست وزیران مطرح دنیا در این دانشگاه تحصیل کردند.

دانشگاه ام.آی.تی در 12 رشته از جمله رشتههای و اقتصاد، زبان شناسی، فیزیک، فیزیک نجومی، و شیمی و بسیاری از رشتههای فنی و مهندسی بهترین دانشگاه دنیا برای ادامه تحصیل معرفی شد.

دانشگاه هاروارد نیز پا به پای رقیب دولتی خود یعنی ام.آی.تی آمد و در 12 رشته نظیر رشتههای حقوق، مدیریت و بازرگانی، و علوم سیاسی و حقوق بینالملل و ... بهترین دانشگاه جهان معرفی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار خبر 10 فروردین 1395، کدمطلب: 92801 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین