پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
رئيس سازمان امور اراضي کشور از اجراي طرح توسعه باغات در اراضي شيب‌دار کشور خبر داد.
شعارسال: قباد افشار در سفر به استان همدان با اشاره به وجود 900 هزار هکتار اراضي کشاورزي مستعد، از در اولويت بودن اين استان براي اجراي طرح کاداستر (نقشه برداري جامع اراضي کشاورزي) خبر داد.

افشار که براي بازديد از طرح‌هاي واگذاري اراضي کشاورزي به استان همدان سفر کرده بود، در تويسرکان، باز کردن گره از مشکلات مردم را وظيفه مسوولان دانست و اظهار کرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به منظور تحول مادي و معنوي در زندگي مردم شکل گرفت که ما موظف به دنباله‌روي از اين مسير هستيم.

وي با تأکيد بر اينکه اگر مردم وضع خوبي ندارند مشکل از ما مسوولان و مديران است، ادامه داد: تلاش ما بايد براي بهبود شرايط زندگي مردم باشد.

رئيس سازمان امور اراضي کشور، تعامل و همکاري دستگاه‌هاي مسوول با يگديگر براي کار و موفقيت در ارائه خدمات به مردم را يک ضرورت دانست.

وي با بيان اينکه استقلال ما در توجه به اقتصاد مقاومتي است، تاکيد کرد: با اقتصاد مقاومتي توجه به توانمندي‌هاي دروني و بستر شکوفايي ظرفيت‌ها بيشتر مي‌شود.

افشار تاکيد کرد: ما بايد با استفاده درست از آب و خاک مسيرمان را به سمتي پيش ببريم که يک اتکاي محکم در داخل کشور داشته باشيم.

اين مسوول در ادامه حفاظت از آب و خاک را مطالبه مقام معظم رهبري دانست و افزود: بايد به گونه‌اي حرکت کنيم که قانونمندي در بين مردم نهادينه شود.

رئيس سازمان امور اراضي کشور با تأکيد بر اينکه ما متوليان خدمت به مردم هستيم، استفاده درست از زمان براي خدمت‌رساني را حائز اهميت دانست.

وي با اشاره به بيش از 300 ميلي‌متر بارش نزولات آسماني در تويسرکان، افزود: اگر به دنبال توسعه اقتصاد شهرستان هستيم بايد در مسير مصرف بهينه آب حرکت کنيم.

افشار وجود 14 هزار بهره‌بردار در تويسرکان را يک فرصت مطلوب دانست و گفت: بايد در استفاده بهينه از فرصت‌ها با تعامل و همگرايي گام برداشت.

وي با اشاره به نداشتن سند مالکيت کشاورزي براي 70 درصد از اراضي کشور و 90 درصد اراضي تويسرکان گفت: ارديبهشت امسال قانون صدور سند براي زمين‌هاي کشاورزي با دادن اختيارات کامل به استان‌ها ابلاغ شد. رئيس سازمان امور اراضي کشور با اشاره به اينکه کشور ايران يک منطقه خشک و نيمه‌خشک است، قنات را اعجاز تمدن مردم ايران دانست و تصريح کرد: ما به جاي توانمندسازي مردم مي‌گوييم همه کارها را بايد دولت انجام دهد.

وي در ادامه محصول گردو را برند تويسرکان در کشور خواند و بيان کرد: بايد براي جهاني شدن اين برند تلاش کرد. افشار از اجراي طرح توسعه باغات در اراضي شيب‌دار کشور خبر داد و افزود: با بهبود وضعيت اقتصاد روستا، جمعيت آن نيز در اين مناطق ماندگار خواهند شد.

وي با بيان اينکه در صورت توسعه اراضي ديوارکشي باغ تخلف است، گفت: افرادي که زمين‌هاي کشاورزي آن‌ها توسعه يافته، اجازه تفکيک ندارند.

همچنين رئيس سازمان امور اراضي کشور به همراه فرماندار و نماينده مردم تويسرکان در مجلس شوراي اسلامي و مديران کل بنياد مسکن، جهاد کشاورزي و منابع طبيعي استان همدان از طرح طوبي و ايجاد باغ‌هاي گسترده گردو بر اساس روش‌هاي روز در روستاي گشاني تويسرکان بازديد کرد. در اين سفر همچنين رئيس سازمان امور اراضي کشور در جلسه کوتاهي با حضور استاندار و دکتر معصومه ابتکار رئيس سازمان محيط زيست که به استان سفر کرده بود، به بررسي مسائل مورد علاقه طرفين در زمينه حفظ اراضي کشاورزي و محيط زيست پرداختند.

افشار سپس با حضور در سازمان جهاد کشاورزي استان همدان که با حضور رئيس و مديران و جمعي از کارشناسان جهاد کشاورزي برگزار شد به بررسي مسائل حوزه زمين و به ويژه اجراي طرح درختکاري در اراضي شيب‌دار و همچنين اجراي طرح کاداستر و همچنين مسائل و مشکلات مديريت امور اراضي استان پرداخت و راهکارهايي براي حل مشکلات و بهبود فعاليت‌ها ارائه کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1394، كدمطلب: - ، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین