پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: شب قدر فرصتی برای توبه و بازگشت از گناهان و نزدیکی به معبود است و با درک این شب عزیز مومنان می توانند سرنوشت یک سال آینده خود را تعیین کنند.

شعار سال: حجت الاسلام عباس نظری در خصوص اهمیت شب های قدر اظهارداشت: در طول سال ۱۲ ماه داریم اما ماه مبارک رمضان، استثنایی است و در این ماه ویژه، همه شب ها و روزها و ساعاتش از ماه های دیگر با فضیلت تر است و یک شب هم داریم که از همه آن ها با فضیلت ترین است به نام شب قدر که باید قدردان آن باشیم و آن را درک کنیم.

وی گفت: روزه و توجه به ماه مبارک رمضان، قرآن خواندن در این ماه، صله رحم و افطاری دادن جزو سیره همه ائمه (ع) محسوب می شود که باید ما نیز به آن عمل کنیم.

نظری بیان کرد: امام صادق (ع) فلسفه روزه داری را براساس احادیث شان دوری از خواهش های نفسانی، پاکی دل، اعضا و جوارح، شکرگزاری از نعمت های خداوند، خشوع در برابر درگاه الهی، از بین رفتن شهوات و زیاد شدن حسنات به شمار می آورند.

وی اضافه کرد: در این ایام اتفاقی می افتد و خداوند در هر شب هزاران گناهکار را می بخشد و در این شب به اندازه همه شبهای سال شاهد عفو و بخشش دوباره هستیم و در این شبهای احیاء، زمین هم آسمانی می شود یعنی ملک هم ملکوت می شود، چون تمام فرشتگان و روح که موجود آسمانی است به زمین نازل می شوند.

نظری گفت: شبهای قدر در اسلام از اهمیت و فضیلت بالایی برخوردارند، شبهایی که تلاوت هر آیه در آن برابر است با ثواب دهها آیه در ایام و شب های دیگر و احادیث بسیاری در رابطه با فضیلت و اهمیت این شبها نقل شده است که در بخشی از آن امام صادق (ع) به اهمیت این شبها تاکید بسیار دارند.

شب قدر، زمان تعیین سرنوشت انسان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در شب قدر سرنوشت ما مشخص می شود و پرونده یک سال آینده ما نوشته و بسته می شود البته این موضوع یک تاییدیه می خواهد که باید امام زمان تایید کند تا پرونده ای تایید شود که در ردیف ولایتمداران واقعی باشید.

وی در خصوص علائم منتظران واقعی حضرت اظهارداشت: اگر کسی بخواهد در ردیف منتظران واقعی باشد باید نشانه های منتظران واقعی و ولایی را داشته باشد و مهمترین مشخصه این است که باید خودش را اصلاح کند و از گناه بازگردد.

حجت الاسلام نظری یادآورشد: اصلاح ظاهری پذیرفته نیست بلکه باید این اصلاح درونی و معنوی باشد و رفتارها و درون شما تغییر کند.

نظری گفت: یکی از راههای درک شب قدر توبه و استغفار است تا زمانی که گناه کردن عادت باشد و بویژه حق الناس بر گردن انسان باشد دعایش مستجاب نمی شود لذا استجابت دعا و توبه نیازمند بازگشت واقعی از خطا و گناه است و نباید به کسی بدهکار باشید در غیر این صورت اشکها و تلاوت قرآن هم فایده ندارد و آن اتفاق اصلی رخ نمی دهد.

وی اظهارداشت:در توبه در شب قدر باز است و راه دوم توسل به ائمه معصومین(ع) بویژه فاطمه زهرا(س) است زیرا حدیث داریم که حضرت خود شب قدر است و ائمه هر وقت مشکلی داشتند به حضرت فاطمه(س) متوسل می شدند.

نظری گفت: منزلت شب قدر پنهان است و باید آن را با دعا و نیایش درک کرد ولی عرفا و اهل سلوک شب ۲۳ رمضان را نزدیک دانسته اند و آن را شب قدر می دانند به طوری که نقل است عارف و عالمی یک سال شب زنده داری کرد تا بتواند شب قدر را درک کند.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) قلب ماه رمضان و آغاز سال یعنی حسابرسی اعمال را «لیلة القدر» دانسته اند و فرمودند که شب نوزدهم برآورد اعمال، شب بیست و یکم تصویب اعمال و شب بیست و سوم زمان تنفیذ اعمال است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارامیدواری کرد با دعا و نیایش واقعی و درک درست شبهای احیاء سرنوشتی توام با سعادت معنوی برای روزه داران و مومنان واقعی در این ساعات ارزشمند رقم بخورد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 14 خرداد 97، کد مطلب: 4313252، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
همه مردم باید این فرصت را غنیمت بشمارند و در پیشگاه حق از خدا طلب بخشش کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
شب های قدر سبب میشه جوانان دوباره به اغوش الهی برگردن و نشانه عظیم بود عفو خداوند متعاله
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین