پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
در حالی که تعداد زیاد سوالات نمایندگان از وزرا در دستور کار کمیسیونها و صحن مجلس قرار دارد و حتی برخی سوالات حدود 2 سال در نوبت طرح قرار می گیرند، هفته آینده هیچ سوالی از وزرا در دستور کار مجلس قرار نگرفت.

شعارسال:در حالی که تعداد زیاد سوالات نمایندگان از وزرا در دستور کار کمیسیونها و صحن مجلس قرار دارد و حتی برخی سوالات حدود 2 سال در نوبت طرح قرار می گیرند، هفته آینده هیچ سوالی از وزرا در دستور کار مجلس قرار نگرفت.

حجم زیاد سوالات نمایندگان از وزرا چه برای طرح در صحن مجلس و چه برای طرح در کمیسیونها باعث می شد که هر هفته حداقل 10 وزیر در مجلس حاضر شوند.

چه بسا در برخی هفته ها وزرا باید به حدود 100 سوال حدود 100 نماینده پاسخ می دادند.

حجم زیاد سوالات نمایندگان در خصوص مسائل ملی و مشکلات مردم و حتی مشکلات حوزه انتخابیه باعث شده که سوالات برای طرح در صحن مجلس و یا کمیسیونهای تخصصی در نوبت و صف طولانی قرار گیرند.

در برخی از موارد سوال نمایندگان از وزرا ماها و حتی حدود 2 سال در نوبت قرار می گیرند که به همین دلیل موضوعیت طرح سوال از بین می رود.

بعنوان مثال حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در سال 95 از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اجرا نشدن قانون یکسان سازی دفترچه‌های بیمه درمانی در بودجه 95 و وجود تبعیض در هزینه بیمه شده های تامین اجتماعی سوال کرد اما این سوال در روز 25 اردیبهشت امسال در صحن مجلس مطرح شد و حتی شهریاری با انتقاد از معطلی 2 ساله سوالش گفت: سوالی که در سال 95 مطرح شده در سال 97 در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

با این وجود هفته آینده سوالات نمایندگان نه تنها در دستور صحن مجلس قرار ندارد بلکه هیچ کمیسیونی هم بررسی سوال را در دستور کار خود قرار نداده است.

در عین حال هفته آینده فقط 2 وزیر به مجلس می روند.

محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش بعدازظهر یکشنبه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می رود تا در خصوص وقایع اخیر در یکی از مدارس شمال شهر تهران به نمایندگان گزارش دهد.

همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر می شود تا در خصوص مدیریت آب کشور به نمایندگان گزارشی ارائه کند.

البته برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیونها مهمترین دستور کار هفته آینده کمیسیونهای تخصصی مجلس است.

هر کمیسیون یک رئیس، 2 نائب رئیس، 2 دبیر و یک سخنگو دارد که هیئت رئیسه کمیسیون را تشکیل می دهند.

البته از میان 13 کمیسیون تخصصی مجلس کمیسیونهای آموزش و تحقیقات مجلس، اجتماعی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزاری انتخابات را در دستور کار خود قرار ندادند که این سه کمیسیون هم احتمالا انتخابات هیئت رئیسه خود را برگزار کنند.

کمیسیونهای اقتصادی، انرژی، برنامه و بودجه، بهداشت و درمان، شوراها و امور داخلی، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، قضائی و حقوقی و کشاورزی انتخابات هیئت رئیسه خود را برگزار خواهند کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار17خرداد97، کدخبر: 3970317009، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
امیدواریم کسانی که سزاوار این پست ها هستند انتخاب شوند
ا.ح75
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
امیدواریم این انتخابات مهم در مجلس با با دقت هرچه بیشتری صورت بگیرد چرا که این ها نقش مهمی را در امور کشور ایفا میکنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
هنوز تکلیف جلسات مشخص کردن اموال نمایندگان معلوم نشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین