پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۲۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: گیاهان دارویی به دلیل کم آبخواه و اقتصادی بودن، بسیار مناسب برای کشت دراستان یزد هستند.

شعارسال: یدالله جوادپور ، با اشاره به اینکه استان یزد رویشگاه مناسبی برای داروهای گیاهی است، گفت: در استان یزد در حال حاضر گیاهانی نظیر زعفران، گل محمدی، مرزانگوش، زیره و آنغوزه کشت می‌شود.

وی افزود: کشت گیاهان دارویی در استان به لحاظ کم آبخواه بودن و اقتصادی بودن باعث ایجاد اشتغال شده است و به لحاظ مصرف پایین آب و قیمت مناسب و عملکرد بالایی که دارند نسبت به خیلی از گیاهان که قبلاً کشت می‌شده برتری دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد مصرف پایین آب، نگهداری و انبار سازی مناسب، امکان پروسه‌ی فرآوری، قیمت مناسب و مقاومت بالا را از مزیت‌های گیاهان دارویی برشمرد.

جوادپور ارائه تسهیلات در خصوص توزیع نهال و پیاز آن را برنامه‌ای برای زارعی کردن گیاهان دارویی برشمرد و اظهار داشت: برای ترویج کشت گیاهان دارویی برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص کاشت، داشت و برداشت آن برنامه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

این مقام مسئول افزود: گیاهان دارویی تولیدی یزد به استان‌های هم‌جوار به‌مانند استان‌هایی نظیر اصفهان، شیراز و کرمان صادر می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت یزد زیست، تاریخ انتشار:18خرداد1397 ، کدخبر: 13300: www.yazdzist.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
ایران نیازمند این است که صاردات این گیاهان دارویی را نیز داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین