پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
مدیر ملی مقابله با گرد و غبار گفت: استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان به ترتیب در برنامه های مبارزه با گرد و غبار، اولویت گذاری شده اند.
شعار سال: مدیر ملی مقابله با گرد و غبار گفت: استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان به ترتیب در برنامه های مبارزه با گرد و غبار، اولویت گذاری شده اند.

علی محمد طهماسبی بیرگانی در کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی در اداره کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اولویت بندی استان‌های دچار گرد و غبار شدید با منشاهای داخلی و خارجی افزود: البته به جز این سه استان دیگر استان‌ها نیز مد نظر هستند، اما با توجه به ابعاد خسارت، بحران، میزان تکرار بحران و غلظت آن، این اولویت بندی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین علاوه بر اعتبارات معمول دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با گرد و غبار اعتبار ویژه 150 میلیون دلاری (با نرخ 35 هزار ریال) برای استان خوزستان اختصاص یافت .

مدیر ملی مقابله با گرد و غبار بیان کرد: از اعتبار 150 میلیون دلار، 50 میلیون دلار برای بهینه سازی شبکه برق است که اعتبار آن در اختیار بخش برق استان قرار خواهد گرفت و 100 میلیون دلار دیگر معادل سه هزار و 500 میلیارد ریال، با مدیریت ستاد ملی گرد و غبار و با همکاری استانداری برای کانون های ریزگرد پیش بینی شده است.

طهماسبی  با اشاره به این که 2 دستگاه اجرایی دیگر برای برخورداری از اعتبارات ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار اضافه شده است، توضیح داد: یکی از این دستگاه‌ها آموزش و پرورش استان است که ضرورت کمک به آن احساس می شود و لازم است به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی و دانش آموزان روستایی که در این استان تحصیل می‌کنند تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

مدیر ملی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور ادامه داد: دستگاه دیگر شبکه بهداشت و درمان استان است که با سلامت مردم سر و کار دارد و اضافه کردن آن به این طرح بسیار مهم است.

وی با اشاره به 27 خرداد روز جهانی مقابله با بیابان زایی بیان کرد: هر ساله این روز در 186 کشور دنیا گرامی داشته می‌شود در کشور ما نیز از سال 1375 این مناسبت برگزار می شود.

مشکل گرد و غبار از 15 سال گذشته تاکنون استان خوزستان و برخی دیگر از استان های کشور  را درگیر خود کرده است که عوامل مختلفی چون تغییرات اقلیمی آب و هوا، خشک شدن تالاب ها، خشکسالی، احداث سدها از جمله عوامل دخیل در این پدیده شوم به شمار می آیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 632509 ، www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
خوزستان اگر با همین وضع پیش برود تا چند سال دیگر خالی از سکنه میشود
ا.ح75
ناشناس
United Kingdom
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
بنده خدا مردم دیگه توانایی نفس کشیدن هم ندارند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
بنده خداها در این هوای آلوده چه سختی ها که می کشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
بنده خدا مردم دیگر زور نفس کشیدن نیز ندارند و آقا و آقا زاده ها در ویلا های خود در بهترین مکانهای ایران در حال جولان دادن میباشند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
این گرد و غبارا در کنار همه اذیتهاش یه درس بزرگ به ما میده اونم اینه که در زندگی اگه فقط به همون لحظه فکر کنیم و آینده نگر نباشیم ممکنه بعدها به خاطر اون سود مقطعی آسیبهای بزرگتری ببینیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین