پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
معاون شرکت بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برنج‌ وارداتی اروگوئه‌ای که در گمرک مانده، مشکلی از نظر باقی مانده سموم ندارد و تنها اختلاف در نوع استاندارد ایران و اروپا است، لذا دنبال مشتری برای صادرات مجدد برنج هستیم.

شعار سال: حسن حنان در مورد آخرین وضعیت واردات برنج از مبادی وارداتی خاطرنشان کرد: اکنون هیچ محدودیتی برای واردات از کشورهای مورد تأیید نداریم و از طریق مناقصات بین‌المللی، خرید برنج طبق استانداردها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اکنون علاوه بر کشور هند، برنج اروگوئه، تایلند و آرژانتین هم وارد کشور می‌شود که کیفیت آن را شرکت‌های بازرسی بین‌المللی در مبدأ تأیید می‌کنند و در مقصد نیز سازمان غذا و دارو و استاندارد نیز باید آن را تأیید کنند.

وی در مورد بار برنج اروگوئه که سال گذشته به دلیل آنچه که بالا بودن باقی ماندن سم آرسنیک در آن عنوان شده و اجازه ترخیص از گمرک به آن نداده‌اند، هم گفت:‌ این موضوع اختلاف‌نظری است که بین استاندارد ما با استانداردهای بین‌المللی وجود دارد، چرا که در استاندارد اروپا باقی‌مانده سموم تا سقف 15-160 PPb مجاز شمرده می‌شود اما در استاندارد ایران این رقم 120PPb درنظر گرفته شده است، یعنی در اصل، برنج اروگوئه وارد شده مشکلی ندارد.

حنان به این نکته اشاره کرد که مجوزهای لازم به صادرات این برنج به کشورهای دیگر اخذ شده است و به دنبال مقصد صادراتی برای این برنج‌ها هستیم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در مورد انتقاد برخی واردکنندگان برنج نسبت به ورود شرکت بازرگانی دولتی و واردات موازی برنج هم این گونه توضیح داد: بازرگانی دولتی طبق تکالیفی که برای تأمین ذخایر راهبردی دارد، اقدام به واردات برنج یا محصولات دیگر می‌کند و وارد تجارت برنج نمی‌شود و تنها زمانی که برای تنظیم بازار و رفع کمبودها نیاز باشد، وارد بازار می‌شویم که این موضوع مانعی برای تاجران برنج نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 خرداد 97، کد مطلب: 13970321000221: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
واردات برنج هنوز هم از بعضی از کشور ها زیاد است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین