پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۱
مدیر دفتر گل و گیاه زینتی و امور قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی در مورد روز ملی گل و گیاه گفت: در این روز برای قدردانی به مردم گل اهدا می شود و فضایی را برای کارهای فرهنگی در این حوزه پیش بینی می کنیم و از جمله کارهای دیگری که در این روز انجام می شود اهدای گل به نمایندگان مردم و سازمان هایی است که واحد های تولیدی را در این زمینه یاری کردند.

شعارسال: در فصل بهار و با اوج شکوفایی گلها صحبت از گل و گیاه تازه تر می شود و این طراوت در 25 خرداد هر سال بیشتر نمایان می شود.مردم ایران که ذاتا دلباخته طبیعت و زیبایی های آن هستند از نام گذاری یک روز بنام روز ملی گل و گیاه کمال استفاده را از این نعمت خدادادی را می برند.تحقیقات و پژوهش ها بیانگر این است که خریدن و کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه می شود.

امروز روز ملی گل و گیاه است

"روز ملی گل و گیاه "که از سال 1384 در ایران نامگذاری شده بود در سال 1390 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی از تقویم رسمی حذف شد، دلایل این حذف مشخص نشد اما این روز هیچگونه تعارض و مغایرتی با هیچ‌یک از اصول انقلابی، اسلامی و ایرانی نداشت و باعث نشد که موضوع گل و گیاه از ذهن مردم پاک شود و تصمیم گرفته شد این موضوع علیرغم حذف در تقویم ملی توسط تولید کنندگان و علاقه مندان حفظ شود و بالاخره با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و اطلاع‌رسانی‌های خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، "روز ملی گل و گیاه" به تقویم رسمی کشور بازگشت.

مهندس غلامرضا تقوی مدیر دفتر گل و گیاه زینتی و امور قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی  در باره این روز گفت: در این روز برای قدردانی به مردم گل اهدا می شود و فضایی را برای کارهای فرهنگی در این حوزه پیش بینی می کنیم از جمله کارهای دیگری که در این روز انجام می شود اهدای گل به نمایندگان مردم و سازمان هایی است که واحد های تولیدی را در این زمینه یاری کردند.

وی گفت: اطلاع رسانی مراسم این روز از طریق واحد های خبری رسانه ها است و نشست های هم اندیشی نیز برگزار می شود و دفتر امور گلخانه گل و گیاه زینتی و قارچ هم به فراخور شرح وظایف خود نشستی را با اتحادیه گل و گیاه برای شنیدن برنامه های آینده ،عملکرد و خواسته هایشان برگزار می کنیم.

تقوی با تاکید بر اینکه چندین نشست و مصاحبه خبری هم در برنامه های این روز در نظر گرفته شده است گفت: در این برنامه ها عملکرد سال گذشته دفتر امور گلخانه گل و گیاه زینتی و قارچ و برنامه های آتی در حوزه گل و گیاه و نیازهایی که باید از سایر دستگاه ها خواسته شود را ارائه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه کدام نهاد ها با این دفتر همکاری مداوم دارند گفت: همه ارگان هاو دستگاه ها بخصوص دستگاه های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در این امر دخیل هستند و ما در بخش صادرات همکارانی داریم که در بخش بازرگانی ،حفظ نباتات،و تعاونی روستایی به ما کمک می کنند اما در مورد فرا دستگاهی انتظار داریم که شهرداری در این زمینه کمک بیشتری کند هر چند همراهی خوبی در برگزاری نمایشگاه ها و دادن غرفه های مورد نیاز و کمک های اداری دارند.

تقوی افزود: انتظار داریم سازمان محیط زیست به ما و تولید کنندگان نگاه ویژه ای داشته باشد و این دستگاه ها به دو بخش تقسیم می شوند دستگاه هایی که در طول سال درگیر هستند و با ما همکاری می کنند و بخش دیگر دستگاه های هستند که انتظار داریم حداقل در این روز و یا هفته توجه بیشتری داشته باشند که خوشبختانه با اطلاع رسانی این اتفاق رخ می دهد.

تقوی گفت: بزرگداشت این روز بیشتر جنبه فرهنگی دارد و برای استان ها برنامه ریزی کردیم در این روز با توجه به اینکه باروز جمعه مصادف شده بتوانیم از ظرفیت ها و تریبون های رسمی برقرار است استفاده کنیم و یکی از این تریبون ها نماز جمعه است.

وی گفت: با هماهنگی با اتحادیه گل و گیاه تصمیم داریم در کل کشور حضور موثری داشته باشیم و به نماز گزاران گل اهدا کنیم تا بتوانیم برای معرفی صنعت گل و گیاه تاثیر گزار باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار:25خرداد1397 ، کدخبر: 952401: www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
چیزی به نام سازمان محیط زیست در ایران وجود ندارد متاسفانه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین