پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
با کمال تاسف خبردار شدیم استاد دکتر سید محمدامین قانعی راد، استاد برجسته جامعه شناسی و رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران با جهان فانی وداع کرده است. اجتماع علمی کشور و جامعه شناسی ایران در این فقدان بزرگ عمیقاَ متأثر و ماتم زده‌اند.

شعار سال: حسین سراج زاده رییس انجمن جامعه شناسی ایران طی پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت استاد محمد امین قانعی راد نوشت: «صبح چهارشنبه با هماهنگی با خانواده معزز قانعی راد به دیدار این دوست عزیز رفتم، همراه با همسرم و دکتر میرطاهر موسوی، تا قبل از سفری که داشتم از نزدیک از حال ایشان خبردار شوم و هم درباره همایش ملی آسیب های اجتماعی ایران، که هفته آینده ۳۰ و ۳۱ خرداد برگزار می شود، با او گفت‌وگو کنیم. پیشتر صحبت کرده بودیم که در این همایش سخنرانی داشته باشد.

 

در دو سال گذشته که با بیماری دست به گریبان بوده و مراحل مختلف درمان را می‌گذرانده، در مقابل درد و رنج های ویژه این دوره، صلابت و استواری مثال زدنی داشت و روحیه عالی‌اش تسلیم جسم بیمارش نمی‌شد.

 

دیروز هم با آنکه انگار جسمش دیگر به دشواری با روح بزرگ این دانشی مرد متعهد همراهی می‌کرد، اما نشانه‌ای از ضعف در کلامش نبود. گفت: "خلق الانسان ضعیفا" و آشکارا اشاره‌اش به ضعف جسم نحیف از بیماری بود، چرا که با همه ناتوانی جسمی و درد ناشی از بیماری با هوشیاری و استواری سخن می‌گفت. این یادداشت را می‌نوشتم تا در آستانه عید سعید فطر از دوستان بخواهم تا برای سلامتی‌اش دعا کنند که خبردار شدم این روح بلند از قالب جسم ضعیف رها شد.

 

با چشمی اشکبار و اند‌وهی عمیق از دست دادن این دوست ارجمند و صمیمی را به همسر مهربان و بردبار، به فرزندان برومند و عزیزش، و به همه دوستان و همکاران و اجتماع علمی کشور و به خصوص جامعه شناسان و اعضای انجمن جامعه شناسی ایران تسلیت می‌گویم.

 

بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران

کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

هرکو شراب فرقت روزی چشیده باشد

داند که سخت باشد قطع امیدواران»

 

در ادامه نيز پیام تسلیت انجمن جامعه شناسي ايران براي درگذشت استاد دکتر سید محمد قانعی راد آمده است:

از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

با کمال تاسف خبردار شدیم استاد دکتر سید محمدامین قانعی راد، استاد برجسته جامعه شناسی و رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران با جهان فانی وداع کرده است. اجتماع علمی کشور و جامعه شناسی ایران در این فقدان بزرگ عمیقاَ متأثر و ماتم زده‌اند.

مصیبت از دست دادن این جامعه شناس فرهیخته و متعهد را به خانواده محترم قانعی راد، اجتماع علمی کشور، اعضای انجمن جامعه شناسی ایران، همه دوستان، همکاران و دانشجویان این استاد فقید تسلیت عرض می‌کنیم و از پروردگار مهربان برای روح بلندش آرامش و رحمت مسئلت داریم.

روانش شاد و یاد و آرمان های بلندش ماندگار باد.

هیات مدیره انجمن جامعه شناسی ایران

زمان برگزاری مراسم خاکسپاری و ترحیم متعاقباَ اطلاع رسانی خواهد شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ابنا، تاریخ انتشار 25 خرداد 97، کد مطلب: 262165، www.ibna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
ایشالله کسان دیگر در این حوزه بتونن در این راه بزرگ و بی انتها قدم بردارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین