پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
سهیلا پورگرامی از حضور تعداد معدودی نوازنده زن در کنسرت‌های بانوان ابراز نگرانی کرد و آن را ناشی از حمایت نکردن اهالی موسیقی از نوازندگان دیگر عنوان کرد.
شعارسال: سهیلا پورگرامی از حضور تعداد معدودی نوازنده زن در کنسرت‌های بانوان ابراز نگرانی کرد و آن را ناشی از حمایت نکردن اهالی موسیقی از نوازندگان دیگر عنوان کرد.

موسیقی ایران بعد از انقلاب اسلامی با فراز و نشیب‌هایی بسیار همراه بود، اما زنان هنرمند فعال در عرصه موسیقی خصوصا بانوان خواننده این فراز ونشیب را به نحو دیگری تجربه کردند.

با این حال معدودی از بانوان آوازه‌خوان با وجود موانع به فعالیت در عرصه موسیقی کشور ادامه دادند و علاوه بر اجرای کنسرت‌های موسیقی ویژه بانوان، به تربیت شاگردانی در بخش آواز پرداختند.

سهیلا پورگرامی یکی از این بانوان آوازه‌خوان است که طی سال‌های اخیر با همراهی گروه «آوای مهربانی» در تولید آلبوم و اجرای کنسرت‌های همخوانی (مختلط) و کنسرت‌های ویژه بانوان یکی از فعالان عرصه موسیقی کشور به شمار می‌رود.

زادروز سهیلا پورگرامی (25 خرداد) دستاویزی شد تا در گپی کوتاه با این بانوی هنرمند ایرانی به برخی مسائل و مشکلات بانوان خواننده بپردازیم.

امروز بازار خوانندگی خانم‌ها داغ شده و ما شاهد تعداد بالای کنسرت‌های ویژه بانوان هستیم. این رشد کمی را چطور می‌بینید؟

بله. تعداد کنسرت‌های ویژه بانوان زیاد شده است، اما بعضی از این خانم‌ها که امروز در سالن‌هایی مثل تالار وحدت به صحنه می‌روند حتی خواننده نیستند. ما سال‌ها شاگردی کردیم و ریاضت کشیدیم تا این اجازه را پیدا کردیم که خودمان را خواننده معرفی کنیم اما امروز می بینید یک خانم بی‌تجربه و آموزش‌ندیده به آسانی در سالن مهمی چون تالار وحدت کنسرت می‌گذارد.

اهالی موسیقی باید از همه حمایت کنند نه اینکه فقط به افراد خاصی توجه نشان دهند.

یعنی اهالی موسیقی در حمایت از بانوان هنرمند قائل به تبعیض هستند؟

بله، من از حمایت نکردن اهالی موسیقی گله دارم. امروز در عرصه موسیقی همه کارها با باندبازی پیش می‌رود. مثلا در کنسرت‌های ویژه بانوان تعداد معدودی نوازنده را می‌بینیم که در همه کنسرت‌ها ساز می‌زنند. سوال اینجاست که آیا ما نوازنده زن دیگری نداریم؟ قطعا داریم. اما یک عده برند شدند و قدیمی‌های موسیقی از بقیه حمایت نمی‌کنند. اصلا غیربرندها را به این جمع راه نمی‌دهند.

پس جایی برای تازه‌کارهای خوب و نوازندگان بی‌اسم ورسم نیست.

حتی چند مورد شنیدم که از نوازندگان جوان مبالغی طلب می‌کنند تا آنها را به روی صحنه ببرند. من از این تبعیض‌ها و باندبازی‌ها ناراحتم.

درحالی که باید از نوازندگان جوان حمایت کنیم تا در گروه‌ها بنوازند و راه خود را به این عرصه باز کنند و مجال رشد و شکوفایی بیابند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  پانا، تاریخ انتشار: 26خرداد 1397 ، کدخبر: 829288،www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
دیر شنیدی سهیلا خانم، خیلی وقته که اجرا می شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
شما شنیده ای و من دیده ام هر چیزی که به دیده شدن مربوط بشه با پول همراه میشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین