پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از بهره‌مندی بیش از 300هزار نفر از خدمات داوطلبانه هلال احمر طی ایام نوروز خبر داد.

شعارسال: دکتر فرحناز رافع در نشست خبری تشریح خدمات سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر طی طرح امداد نوروزی که از 25 اسفندماه آغاز شده و 15فروردین پایان می‌یابد، گفت: قبل از ایام نوروز و البته به بهانه عید، طرح فرشتگان رحمت و همچنین تهیه سبدهای عیدانه را برنامه‌ریزی کردیم. براین اساس بیش از 130 هزار نفر توسط مددکاران شناسایی شدند و با حمایت خیرین و نیکوکاران تحت پوشش طرح فرشتگان رحمت قرار گرفتند. به این ترتیب کمک‌های غیرنقدی به نیازمندان تحویل داده شد.

وی افزود: از مجموع این 130 هزار نفر، بیش از 32 درصد زنان سرپرست خانوار بودند که از سوی مددکاران شناسایی شده و تحت پوشش طرح قرار گرفتند. همچنین 37 درصد این افراد نیز بیماران نیازمندی بودند که از این طریق کمک هزینه‌های درمانی برای آنها در نظر گرفته شد. 9 درصد از این افراد هم از همسران زندانیان بودند، 15 درصد نیز سالمندان تنها را تشکیل می‌دادند. همچنین 7 درصد از معلولان کشور تحت پوشش سبدهای عیدانه قرار گرفتند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در طرح فرشتگان رحمت، سبدهای فرهنگی نیز با هماهنگی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، تهیه و همراه با سبدهای عیدانه میان نیازمندان توزیع شد.

*توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در دستور کار

رافع به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره کرد و افزود: در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های زیادی را انجام داده‌ایم. از جمله این برنامه‌ریزی‌ها این است که در طرح فرشتگان رحمت بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در دستور کار قرار داده‌ایم.

*فعالیت 2000 پزشک و پیراپزشک در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی

وی طرح داوطلب‌یار امداد و نجات را در ایام نوروز مورد اشاره قرار داد و گفت: با هماهنگی سازمان امداد و نجات، حضور پزشکان و پیراپزشکان را در پایگاه‌های امداد و نجات طراحی کردیم. بر این اساس بیش از 2000 پزشک و پیراپزشک در پایگاه‌ها حضور یافتند. طی بازدیدهایی که از 14 استان کشور انجام دادم، علاوه بر پزشکان عمومی، متخصصانی از جمله جراح و متخصصان مغز و اعصاب در پایگاه‌هایی مانند پایگاه استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان شاهد بودم.

*14هزار سالمند، تحت پوشش طرح نیابت

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در تشریح طرح نیابت جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز گفت: در این طرح تاکید بر آن بود که خانواده‌های شهدای امدادگر و شهدایی که پدر و مادرشان تنها هستند و فرزند ندارند، در اولویت قرار بگیرند، براین اساس بیش از 14 هزار سالمند تنها در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند. در زمان سال تحویل نیز در سرای سالمندان حضور یافتیم و سال تحویل در کنار سالمندان بودیم. در مجموع بیش از چهار درصد سالمندان تنها در منزل یا سرای سالمندان در سراسر کشور تحت پوشش طرح نیابت قرار گرفتند.

*طرح مروجین سلامت در 21 استان کشور

بهره‌مندی 300هزار نفر از خدمات داوطلبانه هلال احمر

رافع اجرای طرح مروجین سلامت در 21 استان کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این طرح 46 هزار نفر توسط داوطلبان هلال‌احمر مورد اطلاع‌رسانی قرار گرفتند. در مجموع بیش از 300 هزار نفر از خدمات داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

وی در ادامه گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای تحقق شعار امسال، امیدواریم بتوانیم در زمینه توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و همچنین در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرها و کلانشهرها بیش از گذشته کار کنیم. در بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقداماتی انجام و اجرای آزمایشی آغاز شد. امسال نیز در هر استان مناطقی مشخص شده و به زودی شاهد اجرای طرح در این مناطق خواهیم بود.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ادامه برنامه سفرنامه سلامت و امید را از دیگر برنامه‌های سال 95 خواند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15فروردین1395، کدخبر: 95011503921: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
خانوم رافع عموما خوب ویترین می چینند. اینها وظیفه بهزیستی است یا وظیفه هلال احمر؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین