پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۰۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴
با دستور استاندار خوزستان، آب مصرفی دو ماه شهرهای آبادان و خرمشهر برای خرداد و تیر به علت شوری بالا رایگان اعلام شد.

شعارسال: بنا به دستور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آب بهای خرداد و تیر (قبوض آب) از شهروندان آبادان و خرمشهر دریافت نخواهد شد.

این دستور به علت شوری بیش از حد آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در ماه های اخیر صورت گرفته است.

شوری آب در این دو شهر به گونه‌ای بوده که حتی شستن صورت هم باعث سوزش‌ چشم ها می شد و برخی مردم برای استحمام هم مجبور به استفاده از آب تصفیه شده شده بودند.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان در همین زمینه از شوری ۱۶ هزار میکروموسی آب رودخانه بهمنشیر به عنوان دلیل اصلی قطعی آب این شهر در برخی از ساعت های شبانه روز یاد کرد.

علیرضا خلیلی نیا  با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه میزان شوری آب رودخانه بهمنشیر به ۱۶ هزار میکروموس رسیده است، گفت: در زمان حاضر شوری آب رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده که سبب کاهش کیفیت آب این رودخانه به عنوان یکی از منابع تامین آب مصرفی مردم آبادان شده است.

غلامرضا جلالی پور رئیس آبفای خرمشهر از خشکسالی نیز، کاهش ذخایر آب پشت سدها و دبی پائین رودخانه ها به عنوان دلایل پیشروی آب دریا و شوری آب در خرمشهر یاد کرد و توضیح داد: سال های گذشته نیز مد دریا باعث پیشروی آب دریا به سمت کارون می شد اما در سال های گذشته با رهاسازی آب از بالا دست، دبی آب بیشتر بود که توان پس زنی این آب های شور را داشت و مشکل شوری آب ایجاد نمی شد.

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز تاسف از اینکه آب شور دریا به عنوان آب با کیفیت شرب به مردم فروخته می شود، اظهار کرد: باید بکوشیم تا در کنار انجام اقدامات برای رفع بحران آب در شهرهای آبادان و خرمشهر، آب بهای این دوره به منظور کمک و دلجویی از مردم دریافت نشود که این مستلزم پیگیری استاندار از ناحیه رئیس جمهور است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:30خرداد1397، کدخبر: 4325417: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
تا الان پولی بود؟ ننگ بر ما که اینجوری با مردم خودمون بازی میکنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
همین؟؟؟؟
تنها کاری که کردید اب شور غیرقابل مصرفی ک دوماه جای اب شرب دادید رورایگان کردید؟
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین