پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۱۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: بسیاری از جویندگان کارجزو اقشار تحصیلکرده جامعه هستند . اما با توجه به این که شاید در نوع تحصیل خود متخصص باشند اما توانایی لازم را جهت بکارگیری و استفاده از تخصص خود را ندارند. بعبارتی مهارت آموزی را تجربه نکرده اند

شعار سال: نشست مهندس خلیلی مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز با مسوولان کاریابی های غیردولتی استان با حضور مدیر و روسای حوزه اشتغال این اداره کل برگزار وبرنامه ابلاغی 1397 وزارت متبوع در خصوص دستمزد و فعالیتهای کاریابیها ابلاغ گردید.

خلیلی در آغاز این نشست با ارائه آمار از وضعیت بازار کارواشتغال استان البرز، اشتغال در حوزه خدمات را 54 درصد عنوان کرد و اظهار نمود: 54 در صد اشتغال استان در بخش خدمات میباشد ودر این راستا در استان البرز 100 هزار واحد صنفی با مجوز در حال خدمات رسانی هستند. به همین تعداد نیز بدون مجوز و بصورت پراکنده مشاغلی در سطح استان در حال فعالیت می باشند که لزوم توجه به بخش خدمات را از سوی دستگاهها ذیربط می طلبد.

وی با اشاره به این موضوع که، حوزه اشتغال با توجه به رشد تکنولوژی های صنعتی در حال تغییر است وچیزی فراتر از تعریف سنتی است خاطرنشان کرد : با توجه به رشد تکنولوژیهای صنعتی وبکارگیری ماشین ابزارهای پیشرفته و هوشمند در واحدهای صنعتی وصنایع، امروزه شاهد خروج نیروی انسانی از صنایع وتمایل آنان به اشتغال دربخش خدمات پس از تولید هستیم .

خلیلی تاکید کرد: بنابراین باید به اشتغال نوع جدید متفاوت تر از گذشته نگاه کرد وبرنامه ریزی هایی در جهت مشاغل در بخش خدمات شکل بگیرد. .

خلیلی اضافه کرد: برای تحقق این مهم و رسیدن به اشتغال می بایست سهم خدمات در اشتغال مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل تعاون،کارو امور اجتماعی البرز با بیان این مطلب که، ایجاد اشتغال د راستان آن هم در حوزه خدمات امری ضروری است تصریح نمود: برنامه ریزی دست اندرکاران بخش اشتغال و کاریابی های این استان برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات استان ضروری است وباید بدان توجه ویژه ای گردد.

مهندس خلیلی به ارائه گزارشی از عملکرد کاریابی های استان در سال گذشته پرداخت و گفت: سالجاری فرصت بسیار مناسبی برای کاریابی هاست تا بتوانند با تلاش و جدیت خود و حمایت های دولت بخشی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان را برطرف سازند.

مدیرکل تعاون ، کارورفاه اجتماعی استان البرز با اضافه کردن این موضوع که، کاریابی ها به عنوان خط اول اشتغال باید مشکلات موجود و شرایط اقتصادی جامعه هدف را مد نظر قرار دهند تاکید کرد و گفت: تعامل کاریابی ها با یکدیگرو با مشاغل ، آشنایی کاریابیها با نیازهای بازار کاراستان و شناسایی متقاضیان کار و نقش بسزای آن در راهنمایی کارجویان، ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، هدایت کارجویان بسوی فرصت های شغلی مناسب با شرایط آنان و در نتیجه افزایش بهره وری، ارتقا کیفیت وسرعت بخشی خدمات ونیز اجرای دستورالعملهای وزارت متبوع در جهت فعالیتهای کاریابیها از وظایف مهم کاریابیهای استان در سالجاری است.

خلیلی در بخش دیگری یکی از وظایف اصلی و نقش آفرین دفاتر کاریابی اشتغال را هدایت کار جوبه سمت کار دانست و افزود: بسیاری از جویندگان کارجزو اقشار تحصیلکرده جامعه هستند . اما با توجه به این که شاید در نوع تحصیل خود متخصص باشند اما توانایی لازم را جهت بکارگیری و استفاده از تخصص خود را ندارند. بعبارتی مهارت آموزی را تجربه نکرده اند.

خلیلی تاکید کرد: از این رو موسسات کاریابی موظفند با تمرکز بر مشاوره های دقیق، این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت نمایند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گیتی آنلاین، تاریخ انتشار 30 خرداد 97، کد مطلب: 14796، www.gitionline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
کدوم کاریابی دردی از مردم رو دوا کرده که شما اسمش رو گذاشتین خط شکن؟
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
بسیاری از کاریابی ها به نفع این جامعه داره تموم میشه! چرا میخوایم با نظرات غیر کارشناسی در زمینه هایی که اصلا به ما مربوط نیست کل جامعه رو زیر سوال ببریم؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
این طور چیز ها به شرطی خوبه که سوداگرایی ها به اون ها وارد نشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین