پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۶۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به معضل کمبود آب در استان های شرق کشور، گفت: باید در تعامل با استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی طرحی استراتژیک برای انتقال آب ارائه دهیم.
شعار سال: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به معضل کمبود آب در استان های شرق کشور، گفت: باید در تعامل با استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی طرحی استراتژیک برای انتقال آب ارائه دهیم.

محمدمهدی مروج الشریعه، امروز دوم تیرماه، در حاشیه جلسه شورای اداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسات شورای اداری یا ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان های استان اصل ضرورت تامین آب از حوزه های خارج از استان تاکید می شود.

وی با بیان اینکه شرق کشور با معضل کمبود آب مواجه است که باید برای آن چاره اندیشی شود، افزود: گزینه های مختلفی برای تامین آب استان از خارج از استان بررسی شده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تامین آب از دریای خزر، تامین آب از طریق کشور تاجیکستان به عنوان کشوری پر آب و تامین آب از طریق تصفیه آب دریای عمان از این گزینه ها است.

مروج الشریعه بیان کرد: این انتقال آب برای دو کاربرد اساسی صنعت و معدن و گسترش واحدهای صنعتی آب بر  و تامین آب شرب استان صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی طولانی مدت به ویژه در استان خراسان جنوبی که استان کم بارشی نیز است، راهی جز انتقال آب از خارج از استان نداریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مشکل مشابه در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: باید در تعامل با استان های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی طرحی استراتژیک برای انتقال آب ارائه دهیم.

مروج الشریعه بیان کرد: در افق بلندمدت 20 ساله نیازمند انتقال سالانه 750 میلیون مترمکعب آب برای نیاز شرب و صنعت و معدن در محور شرق کشور هستیم.

وی با تاکید بر استفاده از منابع مالی سرمایه گذارانی که آمادگی برای اجرای این طرح دارند، افزود: جلسات مختلفی در وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی برای نشست و راهنمایی منابع مالی سرمایه گذاران برگزار شده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اگر مجموع این اقدامات به نتیجه برسد، قطعا برای شرق کشور مفید و موثر خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 2 تیر 1397، کدخبر: 36417 ، www.birjand.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
وقتی که کل کشور دچار کم ابیه فکر نکنم استانی بتونه از منابع ابی محدود خودش کاهش بده
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
باید طرح انتقال اب دریای جنوب به میان ایران هرچه زود تر وارد فاز اجرایی شود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین