پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکل کم آبی و برداشت بی رویه از حوزه آب ریز در نهایت زمینه مهاجرت را به وجود می‌آورد

شعارسال: استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مشکل کم آبی و برداشت بی رویه از حوزه آب ریز در نهایت زمینه مهاجرت را به وجود می‌آورد

محمد مهدی روج الشریعه امروز (28 فروردین ماه) در دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی ایران اظهارکرد: برای تکرار الگوهای توسعه منطقه ای در استان باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

وی افزود: تقسیمات سیاسی در شرق کشور واگرایی های بیشتری را ایجاد می‌کند که این مهم باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد .

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در برهه ای از زمان ۷۱ درصد کل منابع کشور صرف زیرساخت ها و تنها ۳۰ درصد در امور جاری هزینه میشد در حالی که امروزه شرایط متفاوت شده است.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه نوع تقسیمات سیاسی در ژئوپلتیک نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی ظرفیت های بزرگی برای توسعه دارند.

وی بیان کرد: این سه استان ۱۰ میلیون نفر جمعیت، دو میلیون هکتار اراضی زیرکشت، ۱۱ میلیون تن محصولات زراعی و باغی و بیش از 7000 واحد صنعتی و معدنی دارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شروع مطالعات شرق کشور از دهه ۶۰ ادامه داد: در مطالعات توسعه شرق کشور چگونگی حفاظت و نگهداری از سرمایه های زیرساختی مورد بررسی قرار داده شده است.

مروج الشریعه با اشاره به مشکل کم آبی در شرق کشور، افزود: با توجه به مشکل کم آبی و برداشت سالیانه یک میلیارد متر مکعب از حوزه آب ریز این موضوع در نهایت زمینه مهاجرت را به وجود می آورد.

وی با اشاره به مهاجرت حدود 7000 هزار نفر طی سال های ۹۰ تا ۹۵ از نهبندان گفت: ادامه این موضوع مباحث امنیتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در بحث عدم توسعه شرق کشور فرهیختگان باید این موضوع را مورد بررسی قرار داده و برای آن راهکار ارائه کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1397، کدخبر: 97012810334، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
این همه چاه های عمیقی که وجود دارن کم کم باعث نابودی سفره های زیرزمینی شدن و خاک هم داره پوک و نا کارامد میشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین