پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۶۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
استاندار خراسان جنوبی انتقال آب به خراسان جنوبی را کلید همه توسعه‌ها دانست و گفت: نیاز استان انتقال آب است که سرمایه گذار اروپایی برای اجرای این پروژه مهم و حیاتی به روش B.O.T با پنج میلیون دلار اعلام آمادگی کرده اما همچنان سرگردان است.
شعار سال: استاندار خراسان جنوبی انتقال آب به خراسان جنوبی را کلید همه توسعه‌ها دانست و گفت: نیاز استان انتقال آب است که سرمایه گذار اروپایی برای اجرای این پروژه مهم و حیاتی به روش B.O.T با پنج میلیون دلار اعلام آمادگی کرده اما همچنان سرگردان است.

محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته (5 خرداد) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: یکی از سخت ترین روش‌ها و کارها در مدیریت‌های منطقه ای توزیع اعتبارات است، اما نباید در این راستا مسیر و راه رشد و توسعه را گم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای کوتاه کردن کمتر توسعه‌یافتگی از استان، افزود: از مدیران استان انتظار است که بتوانند از ظرفیت نهادهای توسعه‌ای و تسهیل‌گر کشور همانند آستان قدس، بنیاد برکت، ایمیدرو، خیریه‌های بزرگ از جمله انجمن خیرین مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز و همچنین بنیاد مستضعفان در اجرای طرحهای توسعه‌ای و محرومیت زدایی استفاده کنند.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به مجموع کل اعتباراتی که در توسعه استان‌ها نقش آفرین است عنوان کرد: در مجموع نقش اعتبارات عمرانی - استانی استان‌ها، بودجه شرکت های دولتی، اعتبارات ارزی شرکت های دولتی و ... که در برش های استان سهم دارند در توسعه یک استان 28 درصد است .

وی ادامه داد: در 72 درصد باقیمانده نقش توسعه در استان، منبع اعتباری تسهیلات بانکی توسط بخش خصوصی یا بخش‌های وابسته دخیل است.

مروج الشریعه با اشاره به منطق توزیع اعتبارات بین فصل برنامه و شهرستانی گفت: در خراسان جنوبی که پیکره استان دارای 2 نقطه جغرافیایی شهر بیرجند و قاین که غیر محروم است از مدلی متناسب با وضعیت توسعه نیافتگی نه صرفا در میدان عملی بلکه بر اساس مجموعه شاخص هایی که این استان به عنوان توسعه نیافته تلقی می شود، لحاظ شده است.

مروج الشریعه افزود: زمانیکه لایحه بودجه 97 دولت وارد مجلس شد برای بودجه خراسان جنوبی و استان های کمتر توسعه یافته موارد را پیگیری کردیم سه آیتم اعتباری بر مبنای مدل یا منطقی تجربه شده در داخل بسیاری از استان های کشور است .

وی با بیان اینکه وضعیت برخی استان‌ها به دلیل سرمایه ‌ گذاری بخش خصوصی تغییر کرده است، عنوان کرد: این نکته بسیار مهمی است به این معنا که اگر بتوانیم سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جذب کنیم مشکل کمتر توسعه یافتگی را از سر این استان کم کرده‌ایم .

استاندارخراسان جنوبی تاکید کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود اکنون که وضعیت مالی دستگاه ها روشن است از ظرفیت های شرکت های توسعه گر و تسهیل گر از جمله آستان قدس، ایدرو، ایمیدور، ستاد اجرای فرمان امام و ... استفاده کنند .

مروج الشریعه افزود: همچنین تلاش می کنیم سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیرجند در سالگرد آن سالنی بسیار شیک تر و بزرگ تر از قبل به بهره برداری برسد این هزینه کردها اگر داخل شاخص بودجه قرار بگیرد اعتبار شهرستان تغییر خواهد کرد .

استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 190 شاخص را بر اساس 2 مولفه کلی جمعیت و محرومیت درصدبندی می کنند که این اعداد اجتناب ناپذیر است .

وی با بیان اینکه ایجاد واگرایی در خصوص اعتبارات به دلیل احساس کم توجهی است، اظهار کرد: این احساس تنها یک احساس روانی نیست بلکه شاخص هایی هم بر آن مترتب است که جای تغییر برخی سیستم ها در آن وجود دارد .

مروج الشریعه یادآور شد: تلاش بر این است اعتبارات اشتغال، جوانان، ورزش، آب، راه، فرهنگ و هنر برای سال 97 از منابع حاصل از کمک های فنی و اعتباری بر مبنای مجوزهای قانونی به کمک نمایندگان مجلس فراهم شود .

مروج الشریعه اضافه کرد: برای حوزه های زیرساختی به ویژه تبدیل جاده بیرجند - قاین به آزاد راه 200 میلیارد تومان تعهد تسهیلات مالی کردیم .

وی بیان کرد: شاخص آزاد راه در استان اگر اتفاق بیفتند نگاه سرمایه گذاران به استان عوض خواهد شد .
وی اظهار کرد: باید سعی کنیم در جلسات بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه استان، راه و روش های استفاده از منابع مالی کشور به ویژه از سازمان های تسهیل گر و توسعه گرا منابع مالی و تسهیلات بانکی را بررسی و رصد کنیم.

وی انتقال آب به خراسان جنوبی را کلید همه توسعه ها دانست و بیان کرد: نیاز استان انتقال آب است که سرمایه گذار اروپایی برای اجرای این پروژه مهم و حیاتی به روش B.O.T با پنج میلیون دلار اعلام آمادگی کرده اما همچنان سرگردان است .

وی بر ایجاد اشتغال مناسب و سرمایه گذاری در حوزه ناحیه صنعتی IT تاکید کرد و یادآورشد: در استانی مانند خراسان جنوبی که با محدودیت شدید منابع آبی برخوردار است باید به سمت توسعه صنایع نرم افزاری پیش رفت .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1397، کدخبر: 97030602534 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
5 میلیون دلار سرمایه گذاری عدد کمی نیست باید شرایط رو برای حضور این سرمایه گذاران در کشور اماده کنیم
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
اگر به خراسان جنوبی اب انتقال دهیم مردم غیور این استان در کشاورزی شگفتی ها به بار می اورند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین