پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷
لزوما سفر کردن با معلولیت پیدا یا پنهان سخت نیست. با چند راه‌کار ساده می‌توان همه‌چیز راه تغییر داد. در مطلب حاضر به راهکارهایی که سفر را برای افراد دارای معلولیت آسان می‌کنند، اشاره می کنیم.

شعار سال: لزوما سفر کردن با معلولیت پیدا یا پنهان سخت نیست. با چند راه‌کار ساده می‌توان همه‌چیز راه تغییر داد. در مطلب حاضر به راهکارهایی که سفر را برای افراد دارای معلولیت آسان می‌کنند، اشاره می کنیم.

یک مدیر برنامه داشته باشید

یک مدیر برنامه که در زمینه سفر افراد دارای معلولیت تخصص دارد به راحتی سفر شما را بر اساس نیازها و شرایط شما برنامه‌ریزی می‌کند؛ رزرو هتل و رستوران، حمل و نقل در سطح شهر و رزرو بلیت هواپیما. تمام کارهایی که شما با آنها ناآشنا هستید را به آسانی هماهنگ می‌کند و در کنار این‌ها، تمام جنبه‌های سفر شما را می‌سنجد؛ چیزهایی مثل اندازه معابر یا مدل رستوران‌هایی که شما به آنها علاقه‌مند هستید. داشتن یک مدیر‌برنامه آشنا به شرایط‌تان، سفر را خیلی آسان‌تر و از درگیری ذهنی شما جلوگیری می‌کند. بیشتر آژانس‌های هواپیمایی با این افراد آشنا هستند و می‌توانید از طریق آنها برای پیدا کردن فرد مناسب اقدام کنید.

راهنماهای متخصص را انتخاب کنید

خانم بلیس می‌گوید: «راهنماهایی هستند که در زمینه سفر کردن با افراد دارای معلولیت تخصص دارند. این افراد می‌توانند کمک خیلی زیادی به سفر شما کنند. آن ها مکان‌های دیدنی که مناسب وضعیت شما هستند را می‌شناسند و می‌توانند رستوران‌های زیادی را به شما معرفی و به شما کمک کنند سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.» بسیاری از این افراد می‌توانند ویلچر یا ماشین‌های مخصوص جابه‌جا‌ کردن افراد دارای معلولیت را رزرو کنند. نکته جالب دیگر درباره این راهنماهای متخصص این است که عده‌ای از آنها با زبان اشاره به خوبی آشنا هستند و می‌توانند با افرادی که دارای معلولیت شنیداری هستند، ارتباط برقرار و از طرد شدن آ نها در سفر جلوگیری کنند. همکاری با این افراد می‌تواند از هدر رفتن زمان شما در سفرهای گروهی که نمی‌توانید بخشی از فعالیت‌هایش را انجام دهید، جلوگیری کند.

یک تور مخصوص رزرو کنید

در کنار مدیر برنامه و راهنمای متخصص، راه دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از مجریان تورها و سفرها، برنامه‌های خصوصی و همگانی زیادی بر اساس نیازها و شرایط دقیق افراد دارای معلولیت، اجرا می‌کنند. برای مثال سفر چرخ‌های پرنده که طرفداران زیادی دارد و در طول سال، افراد زیادی این سفر را تجربه می‌کنند؛ یا تجربه سفر در حیات وحش آفریقا که با شرایط خاص انجام می‌گیرد و امنیت شما را تأمین می‌کند. همچنین شرکت‌هایی هستند که برای افراد دارای معلولیت با ماشین‌های سافاری مخصوص، شرایط لذت بردن از کویر را فراهم می‌کنند. کافی است باور داشته باشید صرفا چون دارای معلولیت هستید، نباید از تفریح و سفر محروم شوید. همیشه راه‌هایی برای سفر افراد دارای معلولیت وجود دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 31 خرداد 97، کد مطلب: 3402947، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
بالاخره داره به وضع معلولان در کشور رسیدگی های خوبی میشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین