پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۳۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
«رابرت بیانچی» با بیان اینکه هیچ کشوری به تعهدات ترامپ اعتماد ندارد گفت: رهبران جهان از رئیس جمهور فعلی امریکا انتظار ندارند که در مورد هر مسئله ای به موضع خود پایبند باشد.

شعارسال: سرانجام رییس جمهوری ایالات متحده امریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار پس از مذاکرات فشرده و طولانی مدت نمایندگان دو کشور ممکن شد. «کیم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته و تنها با حضور مترجمان گفتگو کردند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون تبادل نظری درباره مسائل مربوط به روابط امریکا — کره شمالی و برقراری صلح پایدار و دائم در شبه جزیره کره داشتند. ترامپ به ارائه تضمین‌های امنیتی به کره شمالی متعهد شد و کیم جونگ اون نیز بر تعهد قاطع و کامل خود بر خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کرد.

ترامپ و اون تاکید کردند که برقراری روابط جدید میان امریکا و کره شمالی به صلح و رفاه در شبه جزیره کره و جهان مرتبط است و اعلام کردند که درک این نکته واعتمادسازی میان دو طرف می‌تواند روند خلع سلاح هسته‌ای را گسترش دهد.

در این راستا گفتگویی با پروفسور «رابرت بیانچی» انجام داده که در ادامه می آید. «رابرت بیانچی» استاد علوم سیاسی و حقوق بین‌المللِ دانشگاه «شیکاگو» و محقق میهمان در دانشگاه ملی سنگاپور است.

وی دانش آموخته دانشگاه شیکاگوی آمریکاست و سابقه تدریس در دانشگاه های شیکاگو، قطر، دانشگاه آمریکایی قاهره و دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا را نیز دارد. او عضو سازمانهای مختلف بین‌ المللی بوده و در برنامه نفت در برابر غذای سازمان ملل متحد نیز مشارکت داشته است. کتاب اخیر او «جهانی شدن اسلامی» نام دارد که به بررسی افزایش نقش کشورهای اسلامی در نظام بین الملل مبتنی بر چندفرهنگ‌گرایی می‌پردازد. «گروه های ذی نفوذ و توسعه سیاسی در ترکیه» دیگر کتاب اوست که از سوی انتشارات دانشگاه «پرینستون» منتشر شده است.

*نشست اخیر ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چقدر می تواند به بهبود روابط میان دو کشور کمک کند؟

ممکن است نشست بین ترامپ و کیم باعث ایجاد منافع موقت در متوقف کردن توهین ها شود. اما یک نشست به تنهایی و بدون اهداف تعریف شده نمی تواند باعث ایجاد پیشرفت و بهبود پایدار تنش های عمیق بین پیونگ یانگ و واشنگتن یا در منطقه آسیا پاسیفیک شود.

*آیا این نشست می تواند به خلع سلاح هسته ای و رفع تحریمهای کره شمالی کمک کند؟

با وجود اظهارات بی قید و شرط طرفین، خلع سلاح هسته ای حتی در آینده ای دور نیز شدنی نیست. لغو تحریم ها همیشه قابل مذاکره بوده و به راحتی برگشت پذیر هستند.

*با توجه به اینکه ترامپ از برجام خارج شده است چقدر می توان به توافق احتمالی میان آمریکا و کره شمالی خوشبین بود؟ آیا ممکن نیست رئیس جمهور آتی امریکا آنرا بر هم بزند؟

هیچ کشوری به تعهدات و نیات ترامپ اعتماد ندارد. رهبران جهان از رئیس جمهور فعلی امریکا انتظار ندارند که در مورد هر مسئله ای به موضع خود پایبند باشد حتی در آینده ای نزدیک.

*در صورت بهبود روابط کره شمالی و آمریکا این موضوع چه آثاری بر روابط کره شمالی با چین و روسیه خواهد داشت؟

کره شمالی امیدوار است که چین و روسیه حمایت سیاسی و اقتصادی بیشتری از آن داشته باشند؛ اگر پیونگ یانگ بتواند نفوذ خود بر ترامپ را افزایش دهد. این سه کشور باور دارند که می توانند اعتبار امریکا با متحدان سنتی آن در اروپا و آسیا را تضعیف کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6تیر1397 ، کدخبر: 4332236،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
چرا میخوایم همیشه خوش باور باشیم به شرایطی که ایران توش گیر کرده؟ کره اومده تموم کشور خودش رو از فرط گرسنگی و فقر تحویل امریکا داده تموم داشته هاشو داره میده بره تا برای رفع نیاز های اساسیشون پول داشته باشن! ایران باید جور دیگه ای خودش رو نجات بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین