پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
حسین میراحمدی، مدیرعامل شرکت نشاط پروتئین غرب، در گفت‌وگو با خبرنگار «سبزینه» بیان کرد: این مجموعه در سال ۱۳۷۹ با ظرفیت ۴۰ رأس گاو شیری کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ظرفیت ۲۰۰ رأس مولد و تولید شیرخام، گوشت قرمز و پرورش تلیسه اصیل هلشتاین فعالیت دارد و توانسته در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ حدود دو هزار رأس تلیسه ریجستر آبستن را به کشورهای همجوار همچون آذربایجان و... صادر کند.

شعار سالحسین میراحمدی، مدیرعامل شرکت نشاط پروتئین غرب، بیان کرد: این مجموعه در سال ۱۳۷۹ با ظرفیت ۴۰ رأس گاو شیری کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ظرفیت ۲۰۰ رأس مولد و تولید شیرخام، گوشت قرمز و پرورش تلیسه اصیل هلشتاین فعالیت دارد و توانسته در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ حدود دو هزار رأس تلیسه ریجستر آبستن را به کشورهای همجوار همچون آذربایجان و... صادر کند. متأسفانه در سال ۹۳ به‌دلیل عدم همکاری مرکز اصلاح نژاد کشور از صادرات دام جلوگیری به‌عمل آمد که علاوه‌بر لطمه زدن به صادرات دام کشور تمامی مشتریان نیز جذب بازار کشور ترکیه شدند. میراحمدی درباره همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تصریح کرد: از سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی این بخش انتظار داریم حامی ما باشد و با تعیین نرخ ثابت و نظارت‌بر این قیمت‌ها شرایط را برای فروش شیر و گوشت قرمز مهیا کند. وی افزود: متأسفانه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید داخلی شاهد عدم همکاری مسئولان و از بین رفتن انگیزه تولیدکنندگان هستیم. 

میراحمدی با بیان این‌که بانک کشاورزی با تزریق نقدینگی به‌موقع به تولیدکنندگان واقعی می‌تواند نقش تأثیر‌گذاری را برای ادامه فعالیت آنان ایفا کند، ادامه داد: این بانک می‌تواند از پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به مشتریان غیرواقعی جلوگیری کرده و با دعوت از فعالان این بخش و استفاده از نظرات آن‌ها و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره در کاهش قیمت تمام‌شده به تولیدکنندگان کمک کند. این اقدام با ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان موجب پیشرفت بخش کشاورزی شود. مدیرعامل شرکت نشاط پروتئین غرب با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت‌های نهاده‌های دامی تصریح کرد: نهاده‌های دامی با نرخ آزاد و به‌‌صورت نقدی خریداری می‌شود؛ درحالی‌که شیر با وجود تصویب قیمت کیلویی یک‌هزار و 440 تومان در سال ۹۳ با قیمت هر کیلو یک‌هزار و 100 تا یک‌هزار و 200 تومان توسط کارخانه‌ها لبنی خریداری می‌شود که این مبلغ نیز اغلب با تأخیر چند ماه به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود. وی با انتقاد از این‌که با وجود افزایش چندباره محصولات لبنی قیمت خرید شیر همچنان ثابت مانده است، گفت: افزایش هزینه دارو، درمان و سایر هزینه‌ها کمر تولیدکنندگان را شکسته است و یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها عدم نظارت ارگان‌های مربوطه است. وی موازی‌کاری بسیاری از سازمان‌های دولتی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: به‌عنوان مثال سهمیه سوخت دامداری‌ها هر روز کاهش می‌یابد و شرایط دریافت این سهمیه سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. در این راستا از یک‌سو شرکت گاز استان نیز بابت گاز رسانی به درب دامداری‌ها درخواست پرداخت هزینه‌های بالایی دارد، از سوی دیگر شرکت نفت هر دو ماه جهت تحویل اندک سوخت از شرکت گاز استعلام می‌گیرد و این پروسه‌های سخت اداری که تنها گوشه‌ای از آن مطرح شد نشان از عدم همراهی سازمان‌ها در حمایت از تولید داخلی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه ، تاریخ انتشار 4 تیر 97، کدمطلب: 46387، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
کشاورزی کشور اگر با همین فرمان برود، نابود شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین