پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۹۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
کاریکاتور استیو بِل در مورد قتل رزان النجار در مرز غزه از سوی سردبیر مجله گاردین رد شد و به چاپ نرسید. این خودسانسوری، اعتراض تونی گریفس را بلند کرد.

شعارسال: جکاریکاتور استیو بِل در مورد قتل رزان النجار در مرز غزه از سوی سردبیر مجله گاردین رد شد و به چاپ نرسید.

خب در خیلی از کشورهای دنیا ممکن است برخی کاریکاتورها را موهن بدانند و اجازه چاپ ندهند. بنابر این پرسش این نیست که چرا این کاریکاتور سانسور شده است. حتی پرسش این نیست که چرا کاریکاتوری که در آن نتانیاهو به تصویر کشیده شده، رد شده است. بلکه پرسش این است که کاریکاتوریستی که نگاره‌های صریحش در مورد سران همه کشورها حتی در مورد ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا منتشر می‌شود، چرا نباید کاریکاتورش در مورد نتانیاهو در یک رسانه انگلیسی منتشر شود؟ آیا خون او رنگین‌تر است؟

این همان پرسشی است که تونی گریفس، نماینده لیبرال‌دموکرات مجلس اعیان پرسیده است: «آیا حساسیت بیش از حد در مورد نقد اسرائیل داریم؟». کاریکاتور استیو بِل مانند بسیاری از آثار انتقادی علیه اسرائیل به اقدامی یهودستیزانه و تحریک‌کننده علیه یک گروه اقلیت تعبیر شده است، اما واقعاً چه چیزی در کاریکاتور او چنین اثری دارد؟ کدام نشانه در این تصویر، ضد یک گروه اقلیت است؟ اگر چیزی در این تصویر، نفرت‌زا باشد، اقدام اسرائیل در قتل یک پرستار بیگناه است.

تونی گریفس نماینده مجلس اعیان می‌نویسد سانسور این کاریکاتور در مورد «مرگ شوکه‌کننده رزان النجار در غزه» چندان او را شگفت‌زده نکرده است زیرا او به «حساسیت‌های غیرضروری» در این مورد عادت کرده است. به نظر او «مردم واقعاً وقتی به سیاست‌ها، اقدامات و فعالیت‌های اسرائیل واکنش نشان می‌دهند، برخوردشان با آن متفاوت از سایر دولت‌ها است، یعنی بسیار محتاطانه، حساس و همراه با خودسانسوریِ بیشتر، و گاهی با استانداردهای متفاوت».

گریفس ادامه می‌دهد شاید این حساسیت به دلیل تاریخ گذشته یهودیان است، اما «شاید اکنون دیگر زمانش رسیده باشد که هر یک از ما راه‌هایی را پیدا کنیم تا اسرائیل را بهتر از قبل نسبت به اقداماتش پاسخگو کنیم، به همان اندازه که در مورد سایر دولت‌ها رفتار می‌کنیم».

منابع

https://www.thejc.com/news/uk-news/guardian-cartoonist-steve-bell-denies-antisemitism-cartoon-1.465204

https://www.theguardian.com/world/2018/jun/25/too-sensitive-over-criticism-of-israel


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازپایگاه خبری تحلیلی مشرق، تاریخ انتشار: 9تیر1397 ، کدخبر: 869204،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
آنطور که روشنفکر های ایرانی در مورد آزادی قلم در غرب سخن به میان می‌آورند باید با کمی دقت به جوامع و اتفاقاتی که روزمره در آنها می افتد نگاه کنند این عینک بدبینی در ایران به سمت نشریات و به سمت آزادی بیان که از طرف غرب بیان می‌شود حربه ای بیش نیست تا روشنفکران عزیز کشورمان را منحرف و گمراه کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
همه جای دنیا این قدر طرف اسرائیل رو با  تعصب گرفتند که به غایت جای تعجب دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین