پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۷۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مشکل اصلی وضعیت بازار نابسامان ارز را عدم تمکین دولت به راه‌اندازی بازار ثانویه ارز دانست و گفت: نسخه ارزی دولت به هیچ عنوان پاسخگوی سطح نیاز و تقاضای بازار نبوده که باعث ایجاد حباب در اقتصاد کشور شد.

شعارسال: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تعیین ارز دونرخی از سوی دولت را اقدامی غیرکارشناسانه و غلط خواند و گفت: تعیین نرخ ارز ثابت از سوی دولت به‌عنوان مهم‌ترین مشکل بازار اقتصادی کشور شناخته شده که این نسخه به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نبوده و بارها به دولت هشدارهای لازم در این خصوص داده شده بود.

وی ادامه داد: مجلس در پیشنهادی، به رسمیت شناختن بازارثانویه ارز را ارائه داد تا نرخ دولتی ارز به کالاهای اولیه و سایرکالاهای غیرضروری به‌صورت جداگانه ارز خود را از طریق این بازار تامین کنند.

نماینده مجلس در شورای پول‌واعتبار افزود: متاسفانه اصرار بی‌جهت دولت برای عدم ایجاد بازار ثانویه و تعیین ارز تک نرخی، مکانیزم‌های منطقی اقتصاد را به حاشیه برد و ضوابط ارزی را تحت تاثیر منفی خود قرار داد.

پورابراهیمی تاکید کرد: در واقع التهابات ارزی ناشی از اقدامات غلط بانک‌مرکزی بوده که به‌موقع نتوانست آتش تقاضای بی‌مورد ارز در کشور را کنترل کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دولت پذیرفت و درخصوص ایجاد بازارثانویه به مجلس تمکین کرد، گفت: با این اتفاق بخشی از مسائل ارزی کشور مرتفع خواهد شد چراکه شرکت‌های بورسی مانند پتروشیمی‌ها که محصولات آنها صادراتی بوده و همچنین صادرکنندگان مستقیم و واردکنندگان در یک مکانیزم صحیح قرار گرفته و می‌توانند دلار را بر اساس نیاز خود دریافت کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین پیش‌بینی کرد: این سیاست مجلس منجر به کاهش التهابات ارزی، واقعی شدن قیمت ها و از بین رفتن حباب قیمتی در بازارهای مختلف شده و در بورس هم اثر مثبت خود را بگذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری بورس نیوز ، تاریخ انتشار : 8 تیر 1397، کد خبر: 177859، www.boursenews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
شعارهای آقای روحانی و جهانگیری در ابتدای انتخابات کجا و آمارها بعد از یک سال کجا؟ این تفاوت ها در ایران فقط برای مردم منطقی است هیچ تدبیری در کار دولت تدبیر و امید دیده نمی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین