پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۷۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
رئیس مجمع واردات گفت: مردم بارها ثابت کردند که از نظام و منافع آن حمایت می کنند پس واگذاری امور اقتصادی و بازار به مردم در نهایت به نفع نظام است و دولت با نظارت بر اوضاع می تواند از بروز هرگونه سوء استفاده جلوگیری کند.

شعارسال: علیرضا مناقبی در خصوص تصمیم دولت برای ایجاد بازار ثانویه ارز آن را تلاش بی حاصل دانست و گفت: هر چیزی که دولت بخواهد به جای نظارت، در آن دخل و تصرف کند و برای آن رقم تعیین کنند شکست خواهد خورد.

رئیس مجمع واردات ادامه داد: دلار دستوری ۴ هزار ۲۰۰ تومان الان در کانال ۹ هزار تومان است این یعنی اقتصاد با دستور حل نمی شود اقتصاد مانند یک موجود زنده است که خودش باید راه خود را پیدا کند و فقط مردم می‌توانند به این امر کمک کنند.

وی افزود: وظیفه دولت تصدی‌گری نیست بلکه نظارت است؛ اگر اقایان در دولت ارز دارند به بازار تزریق کنند اگر هم ندارند بگذارند مردم خودشان با یکدیگر معامله کنند و بازار را به ثبات برسانند.

رئیس مجمع واردات گفت: الان دوباره بحث پیمان نامه صادراتی و فروش آن به وارد کننده‌ها مطرح شده است. دولت بگوید الان این چه تاثیری در التهابات امروز دارد؛ وقتی عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد.

وی افزود: تفکر آقایان این است که با ایجاد بازار ثانویه وضعیت را کنترل کنند ،حالا اینها بگویند الان این بازار قرار است به چه کسی کمک کند صادر کننده یا وارد کننده؟ اصلا چگونه می‌خواهند به به این توافق سر و شکل اداری و قانونی بدهند اگر به طور مثال به صادر کننده گفتند ارز خود را باید ۶ هزار تومان در اختیار وارد کننده بگذارید به طور حتم این کار را انجام نمی‌دهد و نهایت این است که صادرات خود را متوقف می‌کنند چون به لحاظ اقتصادی صرفه ندارد.

رئیس مجمع واردات در پایان افزود: مردم بارها ثابت کردند که از نظام و منافع آن حمایت می کنند پس واگذاری امور اقتصادی و بازار به مردم در نهایت به نفع نظام است و دولت با نظارت بر اوضاع می تواند از بروز هرگونه سوء استفاده جلوگیری کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری آگروفودنیوز ، تاریخ انتشار: 4 تیر ، 1397 ، کدخبر: 24877، www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
علاوه بر اینکه این تحلیل داره درست اشاره میکنه به موضوع داستان اینه کخ اقای روحانی هرجا خواست ورود کنه اونجا خراب شد! من میگم برای بهتر شدن وجهه اصلاح طلبی یه مدت دست از کار بردارن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین