پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
طبق قانون کار جمهوری اسلامی ایران، به کلیه اشخاص حقیقی که در ازای دریافت اجرت به دستور و به حساب شخص حقیقی یا حقوقی دیگری (کارفرما) عهده‌دار انجام یک فعالیت باشند و در شمول مقررات استخدامی خاص دیگر قرار نداشته باشند، کارگر مشمول قانون کار می‌گویند.

شعار سال: به شماره : 19/91/911957 19/91/911737

موضوعات مرتبط با این نمونه رأی و مرجع صدور

این نمونه رای که در شعبه ۱۹دیوان عدالت اداری صادرشده است درباره این موضوعات می باشد: دعاوی کار، مدیر عامل، کارگر، هیأت حل اختلاف، تبعیت کارگر از کارفرما، نقض رأی

چکیده رای

مدیر عامل «کارگر» محسوب نشده و مشمول قانون کار نیست.

رای دیوان

با توجه به مفاد دادخواست تقدیمی خواهان و مستندات پیوست آن و با عنایت به اینکه در رأی معترض عنه حسب مدعای خواهان به سابقه و پیشینه خدمتی وی در نزد کارفرمایش که مؤید وجود رابطه کارگری و کارفرمائی موضوع مادتین ۲ و ۳ از قانون کار بوده با توجه به اینکه آقای(ک. ف.) طبق مدارک ابرازی در سمت مدیر عامل شرکت اشتغال داشته و شغل مدیرعامل مشمول قانون کار نمی باشد بنابراین رأی معترض عنه از این جهت مخدوش می‏باشد فلذا دعوی مطروحه را وارد تشخیص ، ضمن نقض رأی معترض عنه جهت رسیدگی مجدد به مرجع هم عرض ارجاع می گردد . رأی صادره در اجرای ماده ۷ از قانون دیوان عدالت اداری قطعی است.

رئیس شعبه ۱۹ دیوان عدالت اداری مستشار شعبه

خضرائی- چاووشی

توضیح: نمونه رای های منتشر شده در دادراه اعم از نمونه رای بدوی، نمونه رای تجدید نظر و نمونه رای دیوان عموما از نمونه رای های منتشر شده از سوی قوه قضائیه و مراکز و پژوهشگاه های وابسته به قوه قضائیه برگرفته شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دردراه، تاریخ 26 مهر 96، کد مطلب: -: www.dadrah.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین