پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
دبیرکل حزب سبز گفت: ما اکنون نیازمند تغییر در سه سطح هسیم؛ یعنی هم تغییر در وزرا را باید داشته باشیم، هم تغییر در برخی سیاست‌ها، که غلط بودن آن‌ها اثبات شده است، و هم تغییر در برخی انگاره‌ها و باورها.

شعارسال: حسین کنعانی مقدم؛ دبیرکل حزب سبز با اشاره به زمزمه‌های تغییر در کابینه گفت: نمی‌شود گفت تغییر، فی‌نفسه نشانه‌گر این است که وضع ما بهتر می‌شود؛ چرا که برخی تغییرات، ممکن است شرایط را بدتر کند.

دولت در سه سطح وزرا، باورها و سیاست‌ها نیازمند تغییر است

وی تغییر در وزرا، انگاره‌ها و سیاست‌ها، را سه سطح تغییر دانست و تصریح داشت: ما اکنون نیازمند تغییر در هر سه سطح هسیم؛ یعنی هم تغییر در وزرا را باید داشته باشیم، هم تغییر در برخی سیاست‌ها که غلط بودن آن‌ها اثبات شده است و هم تغییر در برخی انگاره‌ها و باورها. مثل انگاره‌ که برخی فکر می‌کردند برجام می‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند و تحریم‌ها را بردارد.

تغییر افراد، مسکّنی بیش نیست

کنعانی مقدم با بیان اینکه محدود کردن تغییر به افراد، ممکن است مسکّنی بیش برای فروکش کردن اعتراضات مردم نسبت به شرایط اقتصادی نباشد، افزود: به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور ابتدا باید باورها و سیاست‌هایی که تا کنون اعمال کرده را تغییر دهد. البته خوشبختانه در سخنرانی‌های اخیرشان، یک سری از باورهایی که غلط بوده را اعلام کردند و مواضع خوب و انقلابی گرفتند؛ چه در رابطه با رژیم صهیونیستی، چه آمریکا و چه در ارتباط با جریانات سیاسی داخلی که گفتند من دست همه را می‌بوسم که بیایند و وحدت و انسجام را شکل بدهند.

توقع می‌رفت وزرا در حمایت از سخنان روحانی ورود کنند

فعّال سیاسی اصولگرا ادامه داد: این انگاره‌ها و بیانات، باید در لایه‌لایه دولت، خودش را نشان دهد. من توقع داشتم که پس از این سخنان رئیس‌جمهور، وزرای دولت هم بیایند و در رابطه با همین بیانات و مسائلی که رئیس جمهور گفتند مواضع انقلابی بگیرند و حمایت‌های خودشان را از این سخنان اعلام کنند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه باید ببینیم آیا تغییر در این سه سطح، ما را به شرایط بهتر می‌برد یا نه، تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر صرفاً وزیری عوض بشود و فردی جایگزین شود که عملکردش مورد قبول نباشد و چهره‌ای انقلابی، کارآمد و چابک نباشد، باز آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

برخی‌ها به دنبال رقابت‌های سیاسی خود هستند

وی، ضرورت وحدت و همدلی را در شرایط کنونی کشور، مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: یک تحلیل سیاسی که من دارم و امیدوارم غلط باشد، این است که ظاهراً هر دو جناح سیاسی، بدشان نمی‌آید که مردم وارد صحنه مخالفت در مسائل داخلی کشور بشوند. جناح راست شاید مایل باشد با این اعتراضات، دولت آقای روحانی در تنگنا قرار بگیرد و مجبور به استعفا شود و اصلاح‌طلب‌ها و حتی طرفداران روحانی هم به نظر می‌رسد بدشان نمی‌آید مردم، اعتراضات را به خیابان بکشند، برای اینکه فشار به مسئولین نظام وارد شود تا بعضی از پیشنهادات غرب را بپذیرند.

صف انقلابیون جداست

کنعانی مقدم با بیان اینکه البته صف انقلابیون را از این موضوع جدا می‌کنم، تصریح کرد: بحث بنده، جناح‌های سیاسی است که عمدتاً رقابت‌های سیاسی‌شان را در این شرایط دنبال می‌کنند. آن‌هایی که انقلابی هستند به دنبال حفظ نظام، کمک کردن به دولت و مسئولین برای حل مشکلات هستند؛ چون کشور را متعلق به خودشان می‌دانند و رقابت سیاسی را به این مسائل وارد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی سیاستمدارها سعی می‌کنند رقابت‌های سیاسی‌ را در حوادث اینچنینی دنبال کنند. غربی‌ها و دشمنان ما هم ساکت ننشسته‌اند؛ آنها هم شرایط داخلی را نظاره می‌کنند و سعی می‌کنند به اختلافات دامن بزنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

باید به توصیه‌های رهبری عمل کنیم

عضو شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه ما هیچ راهی جز مستحکم کردن وحدت و انسجام داخلی نداریم، خاطرنشان کرد: باید همان توصیه‌های رهبری مبنی بر صبر، ایستادگی و تقوا را ملاک عمل قرار بدهیم.

کنعانی مقدم افزود: باید اقتصاد مقاومتی را در عمل اجرا کنیم و وعده‌هایی که هم خداوند داده و هم امام‌ و مقام معظّم رهبری، سرلوحه قرار دهیم و بدانیم که اگر به آن‌ها عمل کنیم، به راحتی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم و کشور را از بحران خارج کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15تیر1397، کدخبر: 13970415000157: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین