پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۹۸۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام جنجالی دیگر پرداخت میلیارد‌ها دلار به شرکت‌های بیمه گر را متوقف کرد. طبق قانون خدمات بهداشت و درمان که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به تصویب رسیده بود (اوباماکر) دولت این کشور باید میلیارد‌ها دلار به شرکت‌های بیمه پرداخت می‌کرد. مرکز خدمات بهداشت و درمان آمریکا که مدیریت برنامه‌های اوباماکر را برعهده دارد، اعلام کرد که این تصمیم دولت ترامپ پرداخت ۱۰.۴ میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه را شامل می‌شود.

شعارسال: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدام جنجالی دیگر پرداخت میلیاردها دلار به شرکت های بیمه گر را متوقف کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز، طبق قانون خدمات بهداشت و درمان که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به تصویب رسیده بود (اوباماکر) دولت این کشور باید میلیاردها دلار به شرکت های بیمه پرداخت می کرد.

مرکز خدمات بهداشت و درمان آمریکا که مدیریت برنامه های اوباماکر را برعهده دارد، اعلام کرد که این تصمیم دولت ترامپ پرداخت 10.4 میلیارد دلار به شرکت های بیمه را شامل می شود.

دولت این مبالغ را از شرکت هایی که بیمه شدگان سالم تری دارند و کم هزینه هستند، جمع کرده و برای ایجاد ثبات در بازارهای بیمه به بیمه گرانی که بیمه شدگان پرهزینه داشتند، پرداخت می کرد.

مرکز خدمات بهداشت و درمان آمریکا که تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات انسانی است، اعلام کرد، این تصمیم در جهت اجرای حکم یک دادگاه فدرال در ماه فوریه اتخاذ شده است. دادگاهی در نیومکزیکو اعلام کرده بود که فرمول تخصیص اعتبارات برای شرکت های بیمه روشن نیست.

کنگره آمریکا که در کنترل جمهوریخواهان است سال گذشته تلاش کرد تا اوباماکر را لغو و برنامه دیگری جایگزین آن کند اما موفق نشد. با این حال، دولت ترامپ سعی کرده که قانون خدمات بهداشت و درمان اوباما را تضعیف کند.

بسیاری از تحلیلگران آمریکایی و ناظران خارجی بر این باورند که اقدامات ترامپ در یک سال و نیمی که به کاخ سفید رفته، شتاب زده بدون تعقل و ابطال میراث اوباماست. وی بسیاری از معاهدات بین المللی و سیاست ها و مصوبه های دولت قبلی را کنار گذاشته یا درصدد باطل کردن آنهاست.

ترامپ از برجام، پیمان آب و هوایی پاریس و شماری از پیمان های تجاری آمریکا با متحدانش خارج شده و در راه تنش آفرینی با متحدان سنتی واشنگتن قرار گرفته است.

او این دستاوردها را صرفا به این دلیل که توسط اوباما حاصل شده، لغو کرده است اما در عین حال، تمایلی به ایجاد رابطه سازنده یا حضور در پیمان های موثر تازه نشان نداده است.

شمار زیادی از رسانه های داخلی روزانه انتقادات از عملکرد ترامپ را بازتاب می دهند و معترضان نیز در شهرهای مختلف آمریکا و یا مقابل کاخ سفید و حتی ورای مرزهای این کشور دست به تظاهرات می زنند تا مخالفت خود را به گوش وی برسانند.

روز شنبه (دیروز) آمریکا و اروپا صحنه تظاهرات و اعتراض هایی بود که ترامپ را هدف قرار گرفت. هزاران نفر ازمخالفان سلاح و بیکاری و وضعت نامناسب در بخش های مختلف اقتصاد آمریکا در شیکاگو مرکز ایالت ایلینوی دست به برگزاری تظاهرات زدند و یک بزرگراه را مسدود کردند.

همچنین صدها نفر از مخالفان سیاست های مهاجرتی ترامپ در شهر «لوئیس ویل» ایالت کنتاکی در شرق ایالات متحده تجمع کردند.

در آن سوی اقیانوس اطلس در بروکسل پایتخت بلژیک نیز معترضانی اروپایی علیه رویکردهای تند ترامپ تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات درخواست ترامپ برای افزایش سهم کشورهای اروپایی در بودجه ناتو و سیاست های مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا را «غیرانسانی» خواندند.

اغلب ناظران و مقام های آمریکایی هشدار داده اند که سیاست های یکجانبه و تندروی های ترامپ به انزوای جهانی آمریکا منجر می شود. هشدارها در این مورد زمانی اوج گرفت که رئیس جمهوری آمریکا قصد داشت از برجام خارج شد. در نهایت، با خروج آمریکا از این توافق هسته ای، قدرت های جهانی در مسیری متفاوت با آمریکا به حرکت درآمده اند و برای حفظ برجام بدون آمریکا تلاش می کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 17 تیر 1397 ، کدخبر:417856 ،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
ترامپ داره خودش گور خودش رو میکنه ؛ میزان نارضایتی مردم آمریکا از یک رئیس جمهور تا به حال این اندازه نبوده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
با همین کاراش تونست جون دوباره ای به اقتصاد آمریکا بده
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
اسیاست های اقتصادی عجیبی رو پی گرفته
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
یکی این دیوونه ی کله نارنجی رو جمعش کنه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین