پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
سقط جنین به سه شکل «جنایی»، «درمانی» و «خود به خودی» شناخته می‌شود. سقط جنایی، همان نوع از سقط جنین است که به عنوان سقط غیرقانونی شناخته شده و معمولا در مراکز غیرمجاز و به صورت زیرزمینی انجام می‌شود. سقط درمانی، نوعی از سقط جنین است که به موجب قانون و با رعایت شرایط و ضوابط مقرر از سوی قانونگذار، مجاز شناخته می‌شود.

شعار سال: سوال : با سلام، بنده مدتی با شخصی دوست بودم و زندگی می کردم. الان رابطمون تموم شده، متوجه شدم باردار هستم. می شه از نظر قانونی بچه پنج ماهه را سقط کنم؟

پاسخ داده شده توسط وکیل دادگستری موسسه حقوقی تهران مدافع

پاسخ : با سلام. هر چند جنین نامشروع هم ازین لحاظ قانونی مورد حمایت قانونی قرار می گیرد، اما با توجه به اینکه، شما پنج ماهه هستید، حتی اگر جنین معلول باشد، باز هم امکانن سقط قانونی نخواهید داشت.

برای سقط جنین چند شرط لازم است :

1- جنین کمتر از چهار ماه باشد.

2- مادر راضی باشد.

3- با بچه ناقص الخلقه باشد ( به طوری که موجب سختی مادر شود ) و با زایمان و بارداری خطر جانی برای مادر داشته باشد.

نکاتی راجب موضوع سقط جنین و جرم سقط توسط پزشک و مادر

نکته اول : سقط جنین بالای چهار ماه حتی اگر دارای شرایط فوق باشد باز هم غیر قانونی خواهد بود.

نکته دوم : برای درخواست سقط جنین، والدین قانونی باید با جلب نظر پزشک متخصص، معرفی نامه ای از وی دریافت کنند. این معرفی نامه به پزشکی قانونی ارسال می شود و دو مشاور تخصصی آنرا تایید می کنند. بعد از انجام سونوگرافی و مشخص شدن سن دقیق جنین مادر می تواند برای سقط جنین اقدام کند.

نکته سوم : اگر جرم سقط جنین توسط مادر ثورت بگیرد، مادر به پرداخت دیه محکوم می شود. ولی اگر سقط جنین توسط پزشک یا ماما صورت بگیرد مجازات از سوی قانونگذار تشدید و به حبس و دیه محکوم می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تهران مدافع، تاریخ 19 بهمن 96، کد مطلب: -: www.vakilmodafe24.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین