پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
درحالیکه گلایه ها حاکی از ان است که افشار سرکانیان مدیرمالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طی حکمی سعی در جابه جایی یکی از نیروهای رسمی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نموده است.

شعار سال: درحالیکه گلایه ها حاکی از ان است که افشار سرکانیان مدیرمالی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طی حکمی طی حکمی سعی در جابه جایی یکی از نیروهای رسمی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نموده و یک نیروی قراردادی را که بیش از بیست و نه سال سن ندارد را به عنوان پست سند رس هلدینگ خلیج فارس معرفی نموده است. در همین راستا روابط عمومی این شرکت با ارسال رزومه سندرس تازه معرفی شده این شرکت تاکید دارد: سوابق این نیروی جدید شرکت کاملا قابل دفاع خواهد بود.

چند روز پیش معاونت مالی و سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با امضای حکمی سعی دارد یکی از نیروهای با سابقه خود را در سمت سند رس بخش مالی با یک نیروی جوان تغییر دهد. تلاشی که بلافاصله بعد از تنفیذ سر وصدای زیادی به پا کرده است.

در حالی که گلایه ها از انتصاب این جوان در یکی از حساس ترین بخش های مالی این هلدینگ حکایت دارد روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارسال رزومه این فرد عنوان کرد که این انتخاب بر اساس توانایی‌ها و سابقه درخشان وی صورت گرفته است، رزومه ای که نشان دهنده این است که این فرد در حال حاضر دانشجوی دکتری حسابداری در دانشگاه علامه است و کمااینکه در میان سوابق کاری این فرد انبارگردانی و سند رسی شرکت سایپا از جانب سازمان حسابرسی و سرپرست حسابرسی چندین شرکت مختلف بوده است.

اما نکته ای که سبب شد تا بیشترافراد متخصص ومدیران بعد از شنیدن آن،در لزوم این تغییر آن هم در این برهه حساس بعد از برهم خوردن برجام از سوی آمریکا و فشارهای مضاعف بر وزارت نفت و صد البته صنعت پتروشیمی قدری دل چرکین شوند این است که، از نگاه آنها، این حکم می‌تواند زمینه ساز تخلفات و مشکلات بزرگی باشد.

برخی از کارشناسان این بخش بر این امرمتفق القول هستند که در وهله ی اول تعهدی که یک نیروی کارکشته و صد البته استخدام رسمی با پشتوانه تاییده‌های دستگاه های نظارتی به یک مجموعه دارد را به هیچ عنوان یک نیروی تازه‌کار قراردادی نخواهد داشت و مضاف بر این نباید این نکته را فراموش کرد که، نیروهای رسمی با توجه به قراردادی که با وزارت نفت با عنوان اندوخته در صندوق دارند، درهر زمانی می‌توانند پاسخگوی مقامات بالاتر باشند.علاوه براین کارکنان رسمی به جهت قراردادهایی که دارند دسترسی نهادهای نظارتی بر آنها بیشتر است تا افراد غیر شرکتی و یا قراردادی و هر گونه امکان تخلفی ازآنها سلب می‌شود.

به اذعان این کارشناسان کسی که به عنوان نیروی قراردادی در این سمت جایگزین می‌شود، با قرارداد روزانه و یا ماهیانه و یا نهایتاً سالانه خود اعتبار امضایی سازمانی نمی‌تواند داشته باشد، بنابراین نمیتواند پاسخگوی مشکلات احتمالی پیش آمده باشد.

این درحالی است که بسیاری از کارکنان شرکت هلدینگ خلیج فارس در تماس با نفتی ها این سوال را طرح کرده اند که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با سابقه درخشان چند سال اخیر خود از جمله کسب رتبه بالا در بین صد شرکت برتر ایران، نیازی به این میزان عزل و نصب نداشته چراکه موفقیت های پی درپی این شرکت حاصل تلاش این کارکنان بوده و نشان می‌دهد که همه چیز سرجای خود است و همه در حال تلاش برای پیشبرد اهداف هلدینگ و بالندگی صنعت پتروشیمی هستند بنابراین چه نیازی به این همه تغییر است؟ و آیا این تغییرات نمی‌توانند موجبات برهم‌زدن آرامش کاری کارمندان و ایجاد فضای یاس و نا امیدی در میان مدیران بخش های مختف این هلدینگ شود؟

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفتی ها، تاریخ انتشار 27 تیر97، کدمطلب: 3047، www.naftiha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین