پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید برداشتن گام های اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری سال، گفت: از فرصت های ایجاد شده در برجام باید با سرعت بیشتر استفاده كرد.

شعارسال: علی آقامحمدی روز سه شنبه درنشست شورای اداری استان البرز، افزود: این فعالیت های سریع باید همراه با جمع بندی فرصت ها و خواسته ها باشد.
وی با اشاره به پنج رویكرد اصلی در بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: این رویكرد ها شامل برون گرایی، مردمی بودن، عدالت بنیان، دانش بنیان و درون زایی است.
آقامحمدی گفت: امروز كشور ظرفیت های بسیار بالایی دارد كه در رویكرد درون زایی با اهمیت بالایی كه دارد، باید از تمام آنها بهره برد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه كرد: در رویكرد برونگرایی باید این نكته را مد نظر قرار داد كه بدون ارتباط با خارج از كشور كاری از پیش نخواهد رفت و اما وظیفه ما این است كه مشخص كنیم از خارج از كشور چه می خواهیم كه البته دانش و سرمایه از موضوعات مهم دراین زمینه است.
آقامحمدی ادامه داد: در بحث اقتصاد مقاومتی باید نرخ رشد هشت درصدی را در اقتصاد مورد توجه قرار داد زیرا كه با عنایت به این امر هرچه داریم هفت سال آینده دو برابر خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت و اهمیت بخش خصوصی نیز گفت: بخش خصوصی در تحقق اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی باید برای خود طرح و برنامه داشته باشد و با یكپارچه سازی ظرفیت ها می توان به نتایج قابل قبول تری رسید.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نظام قیمت ها، ساماندهی و میزان خدمات باید برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گیرد.
آقامحمدی با تاكید بر اینكه ایران اسلامی اگر در منطقه خود را پیدا نكند، آسیب می بیند، گفت: سرنوشت بسیاری از كشورها از جمله لبنان، فلسطین و غزه برای ما مهم است و نقطه مقابل ما در منطقه رژیم صهیونیستی است.
آقامحمدی اضافه كرد: یا باید حماقت های دوران ها و حكومت های گذشته را داشت و كشور را تكه پاره كرد یا مقاومت كرد تا آسیبی به كشور وارد نشود. چراكه سهم این منطقه 9.5 درصد جمعیت جهان بوده و تولید ناخالص آن 9درصد و صادرات آن هفت تا 7.5 درصد است.
وی تاكید كرد: در بسیاری از حوزه های كشور از جمله سیاست و امنیت فعالیت های لازم انجام شده ولی در حوزه اقتصاد عقب ماندیم. به این نكته نیز باید توجه كنیم كه غربی ها مصمم به گرفتن نفس ایران هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنابراین اقتصاد مقاومتی یك جهاد واقعی است و با تغییر نگرش باید مردم را برای رشد هشت درصدی آماده كرد.
آقامحمدی ادامه داد: تولید ناخالص ما 50 درصد خدمات شامل حمل و نقل، بهداشت است كه در زمینه اقتصاد مقاومتی باید تركیب مردم را مد نظر داشت.
وی یادآورشد: 23 درصد مردم حقوق بگیر دولت، 39درصد حقوق بگیر بخش خصوصی،6.5 درصد كارفرما و 30 درصد خود اشتغال هستند، پس نخست باید 6.5 درصد را حركت دهیم، پس از آن 30 درصد خوداشتغال ها را كه برای جمعیت 62درصدی دیگر برنامه ریزی داشته باشیم.
وی اضافه كرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مقاوم در برابر تغییرات، مخاطرات و تهدید ها. در جهت تسهیل فضای اشتغال و كسب و كار باشیم و در بحث اقتصاد حمایت نیز مدنظر قرار گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ تهدیدهایی را مانند تحریم در سال های اخیر داشتیم كه مانع بر سرراه پیشرفت بود، اما اندازه خود را نباید كم بگیریم.
وی ادامه داد:‌ با ایده هایی كه امروز درنشست شورای اداری مدیران البرز مطرح شد این استان می تواند با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت قرار گیرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاريخ انتشار: 24 فروردین 1395، کد خبر: 82031873 (5271865)، www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین