پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
ررسی‌های اولیه حاکی از آن است که در جریان زلزله 5.9 ریشتری ظهر یکشنبه (31 تیرماه) درحوالی «تازه‌آباد» شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به هیچ یک از واحدهایی که در زمین لرزه 21 آبان ماه سال گذشته «ازگله» کرمانشاه تخریب شده بود و در حال حاضر مورد بازسازی قرار گرفته، آسیبی وارد نشده است.

شعار سال: «رضا خواجه ای» رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تأکید کرد: واحدهایی که در روند بازسازی قرار داشتند، در این زلزله آسیب ندیدند، اما تعدادی واحد جدید تخریب شده که باید بازسازی شود و در حال تشکیل پرونده برای آنها هستیم. این واحدها قبلاً در فهرست بازسازی بنیاد مسکن قرار نداشته‌اند. وی افزود: از واحدهایی که در حال نوسازی است، تاکنون 31 هزار واحد آوار‌برداری شده، 29 هزار و 500 واحد به مرحله پی‌کنی رسیده، 24 هزار واحد در مرحله آرماتور‌بندی قرار دارد، در 16 هزار واحد اجرای سقف صورت گرفته و11 هزار واحد نیز در مرحله دیوارچینی است. در همین حال، پنج هزار و 500 واحد نیز در مرحله گچ کاری بوده که در واقع به مرحله نازک کاری رسیده است. به گفته خواجه‌ای، از 55 هزار واحد تعمیری نیز کار تعمیر و مرمت 47 هزار واحد به اتمام رسیده است.

خسارت به 951 واحد مسکونی روستایی و شهری

«رضا محمودیان»، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه هم گفت: براساس آخرین اخبار دریافتی، زلزله «تازه آباد» ثلاث باباجانی خسارت جانی نداشته، اما بر اثر شدت زلزله 951 واحد مسکونی روستایی و شهری دچار خسارت شده است.وی ادامه داد: براساس ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 101 واحد مسکونی روستایی صد درصد تخریب شده و 250 واحد دیگر نیز خسارت دیده و باید تعمیر شوند، همچنین 600 خانه شهری نیز دچار خسارت شده است. البته هیچ کدام از واحدهایی که بتازگی نوسازی شده آسیب ندیده و تمام اخبار در این خصوص شایعه است.مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه آخرین آمار مصدومان زلزله را 287 نفراعلام کرد و گفت: نه نفر از مصدومان در مراکز درمانی بستری هستند و بقیه به‌صورت سرپایی درمان و در چند ساعت اول ترخیص شده‌اند. اغلب این افراد هنگام فرار دچار مصدومیت جزئی شده‌اند. برق و آب آشامیدنی تمام مناطق در همان ساعات ابتدایی وصل و جاده‌های ارتباطی نیز باز شده است. تنها آب دو روستای شهرستان ثلاث باباجانی کدر است که البته نیروهای امدادی میان اهالی این روستاها آب معدنی به اندازه کافی توزیع کرده‌اند.

محمودیان خاطرنشان کرد: به افرادی که منازلشان تخریب شده یا در خارج از منزل هستند چادر تخصیص می‌یابد. همچنین بعد از بررسی‌های نهایی به این خانواده‌ها کانکس داده خواهد شد. همه دستگاه‌های مربوطه در مناطق زلزله زده مستقر و در حال ارائه خدمات هستند. نیروهای ارتش و سپاه هم پس از زمین لرزه با تجهیزات و امکانات لازم در مناطق زلزله زده مستقر شده و آماده امداد‌رسانی هستند.

وقوع بیش از 165 پس لرزه

«فرهاد فروزی» مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه نیز از وقوع بیش از 165 پس‌لرزه بعد از زلزله 5.9 ریشتری ظهر یکشنبه گذشته در تازه‌آباد خبر داد و گفت: این زلزله بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله 21 آبان ماه سال گذشته در این استان بوده است. مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد که زلزله بزرگ تری در راه است یا نه، یادآور شد: برای زلزله با بزرگی 7.3 ریشتر که سال قبل رخ داد وقوع چنین پس‌لرزه‌هایی طبیعی است. به‌گفته فروزی از ساعت 14 و 37 دقیقه تا ساعت 15 و 56 دقیقه روز یکشنبه گذشته حدود 20 پس لرزه در مدت حدود یک ساعت در همین محدوده حوالی تازه‌آباد رخ داده که بزرگ‌ترین آن ها با بزرگی 3.9 ریشتر در ساعت 15 و 16 دقیقه بوده است.

زلزله کرمان 95 مصدوم داشت

«محمد صابری»، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه زلزله 5.8 ریشتری بامداد دیروز(دوشنبه) در منطقه «سیرچ» در حوالی شهر کرمان 95 مصدوم داشت که هنگام فرار زخمی شده بودند، افزود: از این تعداد 35 نفر در بیمارستان‌های این شهر بستری و مابقی به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند. همچنین از تعداد کل مجروحان هفت نفر به‌دلیل شکستگی اندام‌ها نیازمند عمل جراحی بودند و 15 نفر هم به‌دلیل ترس و اضطراب دچار ناراحتی‌های قلبی شدند.صابری اظهارداشت: پس از وقوع زلزله، ریزش کوه در جاده سیرچ - کرمان گزارش شده بود که خوشبختانه صدمات جانی وخسارات مالی نداشت. از طرفی، در شهر سیرچ نیز صدمات جانی نداشتیم و تنها زلزله باعث ترک خوردگی دیوار چند منزل قدیمی شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 2 مرداد 97، کد مطلب: 475298، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
خداروشکر این زلزله خسارت وارد نکرد م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین